Конкурсу на посаду голови ДФС немає, є призначення, і це треба сказати відверто

29 апреля 2015, 08:20

Я була  впевнена, що на посаду голови Державної фіскальної служби буде конкурс. Його оголосила пані Наталія Яресько і члени конкурсної ради, яких я знаю і яких я поважаю. Але насправді конкурсу немає.  Є призначення тих людей, які влаштовують прем’єра, і воно для чогось прикривається конкурсом. Немає прозорості, не дотримані процедури. До сьогодні не оголошують результатів. Тому немає жодної довіри до тих рішень, які вони  будуть приймати. Прем’єр називає речі тими іменами, які цим речам не відповідають. Є призначення на цю посаду, про це треба сказати відверто і працювати далі.

Фіскальна сфера – це напрямок моєї роботи. Незважаючи на те, хто буде головою фіскальної служби, я все одно буду працювати з цією людиною як народний депутат і член парламентського комітету з питань податкової та митної політики. І як народний депутат, який працює у профільному комітеті, я буду готувати рішення на рівні законів, щоб ця людина працювала в рамках законів.

Реклама

До речі, на сьогоднішній момент не оприлюднені результати розслідування, яке було проведено у Державній фіскальній службі комісією на чолі в міністром економіки Айварасом Абромавічусом за дорученням прем’єр-міністра Арсенія Яценюка. За результатами перевірки подав у відставку голова ДФС і були звільнені його заступники. І це теж є питанням, чому досі не оприлюднено порушення, на основі яких звільнені одні службовці і пішов у відставку колишній голова служби. 

Але якщо говорити загально, то фіскальна служба якою була рік тому, такою і залишилася. Вона не стала ні на крок, ні на градус ближче до платників податків. А для того, щоб провести реформи, потрібно півроку. 

Зміни мають стосуватися п’яти напрямків.

Реклама

По-перше, впровадження цифрового кабінету з податків та пенсії. Власний "кабінет" на порталі ДФС має бути у кожного платника податків. Через нього людині буде зручно подавати звернення щодо поданих декларацій, сплачених податків, об’єктів оподаткування, нарахувань, а також розраховувати суму власної пенсії чи можливий розмір пенсії в майбутньому. 

По-друге, ліквідація податкових ям. Потрібно знищити усі механізми зловживань в ПДВ, акцизами, податком на прибуток та іншими податками, які досі існують через підтримку з боку працівників податкових чи митних органів. Також потрібно притягнути до кримінальної відповідальності винних в існуванні таких "ям" податківців та митників. 

По-третє, створення прозорої системи публічного контролю за сплатою податків. Для цього необхідно оприлюднити усі дані щодо заявленого та відшкодованого ПДВ, автоматично оприлюднювати неперсоніфіковану базу даних митного оформлення імпорту, встановити прямий зв’язок платників податків з головою ДФСУ. Також має бути можливість безпосередньо повідомити про факти порушення законів працівниками ДФСУ. Роботу громадських рад при ДФСУ та обласних її територіальних підрозділах потрібно організувати ефективно. Також необхідно проводити щотижневі селекторні наради за участі платників податків, які подали скарги на дії працівників ДФСУ.

Реклама

По-четверте, створення сервісного обслуговування платників податків. Основною формою перевірок мають бути камеральні. Крім того, функції контролю та сервісу мають бути розділені – контрольні функції потрібно залишити тільки в центральному та обласних підрозділах, усі інші – сервісні. Також необхідно надати великим платникам податків можливість отримувати сервісні функції за місцезнаходженням. За місцем концентрації платників податків мають бути створені сервісні підрозділи. Для покращення сервісного обслуговування мають бути спрощені форми декларацій, а також потрібно відмовитися від індивідуальних роз’яснень. Податкова міліція має бути ліквідована.

По-п'яте, фінансове забезпечення децентралізації. Для того, щоб забезпечити правильні розрахунки та сплату податків до місцевих бюджетів, потрібно створити систему ефективної взаємодії підрозділів ДФСУ з відповідними органами місцевого самоврядування.