В Україні є фестивалі, але немає вбиралень і грошей від влади

14 августа 2015, 07:25

Зараз, в період конфліктів і суму, Україна замайоріла фестивалями і заходами. Вони проходять мало не щодня, тому що люди мають виходити з депресії. Фестивалі – це прекрасно, але щоб було розуміння, для чого це все, їх потрібно структурувати, визначити, наскільки кожен з них важливий для міста. Це фантастично підніме галузь туризму, з розвитком якого про Україну заговорить весь світ.

Реклама

Зростання кількості гостей на івентах сильно підтримає Київ, у десятки разів збільшить туристичний збір. Зараз він складає приблизно 11 мільйонів гривень. Але біда в тому, що туристичний збір не попадає в Департамент туризму і десь розчиняється у загальному бюджеті. Це гірше за все! Заходи працюють на загальний кошик міста, і було б справедливо, щоб частина туристичного збору пішла на зарплату Департаменту туризму, а всі інші кошти – на покращення самих масових заходів у місті.

Я передбачаю питання: а може, краще на ліфти ці гроші витратити? Звичайно, краще! Але якщо ці гроші прийшли як туристичний збір, то давайте і направимо їх на розвиток туризму. Ті кошти, які збирають у вигляді податків з громадян, хай ідуть на ремонт доріг, медицину, комунальне господарство. Але цю частину треба виокремити і зробити такою, як слід.

Приміром, якщо ми обираємо 10 – 15 кращих туристичних заходів і розуміємо, що до сьогоднішнього дня місто не фінансувало ці івенти, то, може, вже час частково долучитися? Структурувати івенти потрібно не на основі того, яку вони мають тематику: ландшафтний дизайн, квітникарство, арт, вулична їжа… Адже головний чинник – це кількість людей, яка відвідала фестиваль: послухала музику, познайомилась, пожила в готелі… Це культура, яка створює робочі місця і впливає на економіку – на готелі, ресторани, кафе, театри. Навіть якщо турист взяв собі чашку кави у автокафе і пішов далі, 10 грн залишиться у бюджеті міста. І тому я запропонував рейтингувати заходи за кількістю відвідування. Дані про неї, звичайно, можуть коливатися: хтось буде надувати щоки і казати, що має велику кількість гостей, хтось назве ще більшу. Але потрібно брати дані, які вказані у ЗМІ. А якщо поговорити з організаторами івентів, можна навіть спрогнозувати, яка кількість відвідувачів буде через рік, два або три.

Реклама

Ті івенти, які перейшли у "вищу лігу" за кількістю гостей, заслуговують на часткове фінансування – 25%, 50%... Це вже яке рішення ухвалить Київська міська рада. Тоді у організацій, які проводять заходи для туристів, буде мотивація робити більш якісні продукти, підтягуватися до лідерів.

Для розвитку галузі потрібна не тільки фінансова підтримка. Є управління, які опосередковано впливають на культуру туризму – Департамент культури, Департамент благоустрою. Подивіться, скільки в Києві проходить різних фестивалів, а у нас немає нормальної вбиральні, нормального прибирання... А вони мали б бути.

Треба також корінним чином змінити регламент випуску розпоряджень КМДА в частині масових заходів. Для проведення заходу зараз в кращому випадку місяць або два підписується розпорядження, яке візують 20-30 зацікавлених чиновників. Насправді має бути так: замовник – один з департаментів КМДА, а виконавець – громадська організація. І крапка. Два підписи. А потім замовник має поставити до відома всі служби сам.  

Реклама

Масовим заходам також потрібна інформаційна підтримка. Хто в Україні знає про фестивалі? Ніхто не знає! Чому б не обмінятися сіті-лайтами у містах-мільйонниках і поінформувати, що такого-то числа – День Києва, в такий-то період – бузок цвіте, приїжджайте. Буде в рази більше відвідувачів! І потрібно в бюджеті закласти ці кошти. У нас є муніципальне телебачення. Якби на ньому дали ефірний час, то аудиторія б більше знала про те, які заходи відбуваються в місті. Таким чином місто братиме участь у розвитку індустрії, отримуватиме більше податків.

Якщо івенти почнуть фінансуватися і підтримуватися відкрито, прозоро, слово "корупція" у цій галузі втратить сенс, адже все можна зробити на відкритих конкурсних засадах. В такому разі перелік з 10 – 15 лідерів весь час буде змінюватися. Якісь івенти підуть з поля зору, а якщо хтось з "молодих виконавців" зробить кращі заходи, вони отримають підтримку. Особливо це стосується сучасного мистецтва. Картина буде змінюватися, і цим місто буде цікавим і для внутрішніх, і для зовнішніх туристів.

Якщо не вдасться все унормувати зараз, комунальні підприємства рано чи пізно почнуть проводити заходи  за рахунок бюджету. Яка буде якість, ми вже знаємо!