Яким CEO не грозить вимирання

17 серпня 2016, 07:52

Моє недавнє навчання в IE Executive Summer School в Мадриді співпало з нагородженням найкращих СЕО України 2015 року командою delo.ua. Публікуючи в Facebook новини про підсумки рейтингу, я поцікавилася у своїх читачів: "У кого є амбіція через п'ять років бути в сотні найкращих в локальному або глобальному масштабі?".

Перші ж коментарі поставили під сумнів актуальність посади СЕО в п'ятирічній перспективі – нібито без потреби буде. У спілкуванні в мережі мені стали в нагоді свіжонабуті в ході 40-годинного навчання інсайти-осяяння про менеджмент і лідерство майбутнього.

Реклама

Можна припустити, що посаду СЕО буде трансформована. Але лідери, здатні надихати команди на виняткову продуктивність і результат, все одно будуть актуальні. І питання наявності сильного лідера в компанії стане одним із способів виживання в гіперконкурентному світі.

Але тільки новий тип лідерів може створити таку систему в компанії, де співробітники, якщо і звільняються, мігрують в статус партнера або клієнта. Така людина в корпоративній екосистемі дає чи не найвищу ROI (окупність інвестицій).

Звичайно, можна заперечити. Мовляв, другий комп'ютерний вік замінить розумову працю так само, як перший комп'ютерний скорочує фізичний. Однак емоції, креативність і вміння домовлятися – це те, що дозволить нам якийсь час протистояти штучному інтелекту.

Реклама

Ще один виклик для СЕО – нове покоління співробітників, яких в Creative management associates називають інтелектуалами, а ми звикли називати поколінням Z. Воно професійне і ерудоване. Їх компетенції нелегко дублювати. У них адекватна самооцінка, їм невластива субординація, вони не соромляться атакувати незручними питаннями. Їм потрібен моментальний доступ до всіх можливостей. Наприклад, до вас безпосередньо. І дане ефективне лідерство, яке завжди було затребуване, це зовсім не ієрархічна концепція. Сім "прошарків" середнього менеджменту? Ні, не чули! Молодим потрібно все, тут і зараз. Тому що по-іншому з зухвалими, розумними, винахідливими, небайдужими, невтомними і багатозадачними не виходить.

За ким нове покоління готове йти?

За тим, хто:

Реклама

1) зможе створити суспільство однодумців;

2) бачить і ставить високі цілі, що розбурхують амбіції;

3) думає про створення цінностей і смислів більше, ніж про прибуток;

4) здатний бачити, цінувати, винагороджувати внесок в загальну справу;

5) щирий, позбавлений позерства, егоцентризму;

6) готовий віддавати (займатися коучингом, менторством молодих фахівців);

7) прихильник нових форм корпоративної демократії (наприклад, холакратичних організацій, крос-функціональних груп);

8) дає свободу і право на помилки.

Працюючи над програмою Business Wisdom Summit 2016, ми акцентовано вишукували саме таких власників-партнерів і головний виконавчий директор. У яких якщо не 8 з 8, так 5 з 8 точно:

  • Андрій Шпиг + Дмитро Деркач, мережа "Планета кино";
  • Владислав Бурда + Тетяна Бурда, мережа магазинів "Антошка";
  • Володимир Загорій + Гліб Загорій, фармацевтичная фірма "Дарниця";
  • Сергій Гайдай + Павло Себастьянович, бренд "Ф'ючіпси" та інші.

Тема партнерства домінує на BWS 5.0 не випадково. Горизонтальні зв'язки, робота в команді і вміння генерувати рішення спільно – запорука успішності лідерів у майбутньому.

Щоб підсилити уявлення про нові формати ведення бізнесу та менеджменту, ми як keynote спікерів запросили Томаса Томісона, засновника і співвласника компанії HolacracyOne, ідеолога нового типу управління – холократії (прихильники методу – співзасновник Twitter Ев Вільямс, засновник Zappos Тоні Шей і ін.), і Іллю Лаурсена, засновника Nextury Ventures, одного з найуспішніших підприємців і венчурних інвесторів в Литві, автора книги "Бізнес по-новому".

Почасти тому поряд з традиційно мудрими представниками роздрібної торгівлі, виробництва і сфери послуг спікерами будуть представники нової економіки: Tripmydream, Readdle, BlaBlaCar, ARTKB.

Повертаючись до управлінців, що не вимруть, потрібно віддавати собі звіт, що на перетині всіх цих доданків народжується команда, яка раціонально, емоційно і соціально пов'язана спільною метою.

Наостанок ще кілька корисних акцентів для лідерів:

 - Робота лідера – позбутися роботи.
 - Будьте собою. Але постійно нарощуйте експертизу.
 - Ставте більше питань (замінюючи ними "cпуск завдань").
 - Пам'ятайте, що можливості мають властивість зникати.
 - У будь-якій стресовій ситуації відповідайте собі на три питання: "Що? Ну і що? І що тоді?".


Більше инсайтов 29-30 вересня на Business Wisdom Summit.Там зустрінемося!