Самогонка – національний продукт українця. Віскі – національний продукт шотландця. Обидва продукти є дистилятами з однією технологічною відмінністю. Самогонку п'ють відразу після перегонки, а віскі витримують у бочках.

Реклама

Класична основа віскі – ячмінь. Самогонку роблять з пшениці. Віскі успішно роблять, в тому числі, з жита та кукурудзи. Самогонку навіть з буряка. Обидва продукти мають спільне коріння. Більш того, перегонка, як процес перетворення браги в спирт, мабуть, один з найдавніших способів отримання алкогольного напою.

У Чехії та балканських країнах є сливовиця – самогонка, вироблена зі сливової браги. У Франції – кальвадос з яблук, в Грузії – чача з винограду.

Національний напій України – це хлібне вино – той самий звичний нам за назвою і смаком самогон. Перші задокументовані згадки хлібного вина відносяться до 15 століття. А швидше за все – виробництво самогону почалося істотно раніше.

Реклама

Шотландський віскі знають у всьому світі. Великобританія (до складу якої входить Шотландія) заробляє багато грошей на цьому продукті. Американський віскі (бурбон) знають у всьому світі. Кальвадос – знають, Граппу (італійський самогон з винограду) – знають. Чому не знають український самогон – хлібне вино?

Людина завжди буде пити алкогольні напої. Двічі введення сухого закону призводило до розпаду імперій: в 1914 році в Росії і в 1985 році в СРСР. Для запобігання розпаду Росії сьогоднішньої Путін особисто розпорядився знизити вартість горілки.

Алкоголь в цілому – важливий експортний товар. Словосполучення "французьке вино" і "німецьке пиво" добре відомі. А ще є, повторюся, шотландський віскі, американський бурбон, бельгійське пиво, італійське вино, французький коньяк.

Реклама

Українського самогону немає. І хлібного вина теж. Вони існують виключно у форматі домашніх виробів, вироблених дрібними партіями для себе і для друзів. Дискутуючи про важливість модернізації важкої промисловості, слід розуміти, що окрім труб, чушок та болванок, ми вміємо робити багато чого іншого.

Робити самогон – означає створювати національний продукт, для виробництва якого у нас все є: хліб, технології і традиції. Саме слово "самогон" є маркетинговою перевагою. Адже, кажучи слово "віскі", насамперед згадують Шотландію, коньяк, вино і шампанське асоціюються з Францією.

Національний продукт – це важливий елемент збільшення впізнаваності країни і нації. А суть пропаганди на міжнародному рівні, сама сутність репрезентації своєї нації іншим націям – в демонстрації своїх відмінних характеристик.

Ми не вміємо робити автомобілі, але вміємо робити самогон. А робити потрібно лише те, що вмієш. Тоді все виходить.