Український бізнес підтримує законопроєкт №6004-1

18 листопада 2021, 15:37

Сергій Магера

Влада наполегливо продовжує просувати шкідливі для бізнесу законопроєкти.

Після повного провалу законопроєкту №4167 про промислові викиди у підприємців з'явилася надія, що влада проведе роботу над помилками та прислухається до думки промисловців та галузевих експертів. Проте спроби просувати в зал для голосування законопроєкт №5339 про викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря свідчать, що "домашню роботу" було зроблено незадовільно.

Реклама

Цей законопроєкт був ухвалений у першому читанні 15 липня 2021 року і сьогодні його активно намагаються просувати на нове голосування. На думку українського бізнесу, цей документ слід відхилити, оскільки він навіть після суттєвого доопрацювання містить значні корупційні ризики. Наприклад, законопроєкт зобов'язує бізнес встановлювати автоматизовані системи моніторингу викидів забруднюючих речовин. Однак у законодавстві немає чіткого визначення порядку встановлення таких систем та передачі даних. Ці вразливості можуть використати нечисті на руку чиновники, щоб намагатися здобути корупційну вигоду.

Крім того, з/п №5339 встановлює для промислових підприємств надто короткий строк, за який вони мають скоротити викиди – не більше ніж 7 років. Органи місцевого самоврядування, згідно новел документа, отримують повноваження розробляти програми зі зниження викидів для підприємств, що працюють у регіоні. Це просто Клондайк для корупції, адже підприємці опиняться у повній залежності від місцевої влади.

Законопроєкт також запроваджує відповідальність за недопуск інспекторів ДЕІ до проведення перевірок, хоча чинне законодавство дає право підприємствам не допускати інспекторів з певних причин. Не менш корупційним виглядає право, що надається МОЗ, анулювати дозволи на викиди.

Реклама

Українські промисловці рішуче виступають проти ухвалення створення у сфері екологічного контролю нової корупційної годівниці. Зі всіх законопроєктів на тему промислових викидів бізнес повністю підтримує лише з/п №6004-1. Цей документ чітко регламентує питання, пов'язані з перевірками, а головне – дає підприємствам право самостійно визначати економічну доцільність впровадження "Найкращих доступних технологій та методів" (НДТМ) та порядку здійснення моніторингу викидів. Це вкрай важливо для підприємств, які з низки причин не можуть відразу розпочати впровадження НДТМ.

Впевнений, що владі варто припинити експерименти з різними версіями законопроєктів про промислове забруднення. Зрештою виконувати закон буде бізнес, тому треба почути та врахувати його думку.