"Укрзалізниця": хроніка пікіруючої компанії

27 вересня 2021, 15:38

Бізнес, експерти та народні депутати багато воювали за те, щоб відправити у відставку нікчемну наглядову раду УЗ, яка обходиться бюджету в мільйони гривень. І нарешті диво сталося: Кабмін припинив їх повноваження і оголосив конкурс по набору нових.

Безумовно, погано, що призначення нових членів НР затягується, але з іншого боку – важливо, щоб там нарешті опинилися люди, які реально знаються на залізниці, і також мають досвід антикризового управління. Тому краще трохи пізніше, але призначити професіоналів. Чим в поспіху протягнути на залізницю журналіста, який не має поняття навіть про ширину колії.

Реклама

Ну, а поки йдуть словесні баталії і "ламаються списи" у високих кабінетах, ситуація навколо "Укрзалізниці" з кожним днем стає все тривожнішою.

Державна аудиторська служба опприлюднила звіт, згідно з яким за період 2017-2020 років в роботі УЗ було виявлено порушень на суму 61,4 (!) млрд грн.

Пасажирські перевезення продовжують залишатися збитковими: тільки за 2020 рік вони принесли компанії мінус 13 млрд грн. Щорічні втрати УЗ від корупції на закупівлях, за даними ТСК ВР, складають 8 млрд грн. Тобто, корупція з'їдає 1 млн грн кожну годину!

Реклама

Додайте сюди сотні мільйонів доларів боргів, взятих під високі відсотки, і нові борги, які беруться виключно для погашення старих. Матеріально-технічний стан рухомого складу є катастрофічним: знос локомотивів становить 95%, вагонів – близько 90%, більше 50% залізничного полотна вимагає капітального ремонту, модернізація засобів управління і зв'язку не проводилася десятиліттями. Для УЗ стало нормою виконувати щорічний план капітальних інвестицій не більше ніж на 60-65%. З 34 структурних підрозділів УЗ 25 є непрофільними, збитки від них тягнуть компанію на дно.

І при всьому цьому Мінінфраструктури запропонувало знову призначити членом наглядової ради... Сергія Лещенка! Вважаю, що це неприйнятно: він повністю провалив свою роботу на цій посаді. І повинен не повернутися на "хлібне місце", а понести відповідальність нарівні з іншими звільненими членами НР.

На цьому наполягає і голова ТСК ВР по УЗ, народний депутат Юлія Гришина. Вона виступає категорично проти цього одіозного пана в топ-менеджменті УЗ, і я підтримую її позицію: люди, які довели компанію до такого стану, повинні відповісти перед законом. Про їх повторний прихід на посаду не може йти мова.

Реклама

Закликаю Кабмін якнайшвидше закінчити з кадровими питаннями і почати структурну реформу "Укрзалізниці", а також вивести компанію з боргів, які загрожують стабільності всієї транспортної галузі країни.