"Укрзалізниця": робота над помилками не зроблена

29 вересня 2021, 18:53

Пропозиція Мінінфраструктури повернути Лещенко в наглядову раду "Укрзалізниці" прозвучала тривожно. На мій погляд, він був одним з найбільш одіозних членів наглядової ради компанії і заслужив своє звільнення. Як, втім, і інші звільнені – Аджунер, Матьє і Журавльов. Але Лещенко провалився більше всіх. Суспільство чекало від нього, як від професійного журналіста-розслідувача, нещадної боротьби з корупцією і сенсаційних розслідувань про корупцію в УЗ. Але замість цього він просто отримував величезну зарплату і премії, ніяких викриттів корупціонерів ми від нього так і не дочекалися.

Той факт, що Мінінфраструктури хоче повернути абсолютно непотрібного Лещенко в НР УЗ говорить про те, що влада робить неправильні висновки з аналізу ситуації в компанії. Нещодавно в парламенті був представлений звіт ТСК ВР по "Укрзалізниці". Цифри і факти, які озвучила глава ТСК Гришина, шокували народних депутатів. Виявилося, що за рік від корупції залізничний монополіст втрачає понад 8 млрд грн. Це означає, що корупціонери кожну хвилину крадуть 1 млн грн сплачених нами податків.

Реклама

Контролювати роботу правління і не допускати корупції – це основні завдання наглядової ради "УЗ", з якими вона не впоралася. Більш того: за даними НАБУ, тільки через корупцію в закупівлях компанія втратила 8 млрд гривень.

Наслідки фінансової діяльності "Укрзалізниці" за перше півріччя 2021 року свідчать про те, що влада залишається бездіяльною, поки компанія потопає в боргах і зростаючих з кожним днем проблемах. Піврічний звіт показав, що адміністративні витрати УЗ виросли на 30%, або на 122 млн грн. На 1,6 млрд грн зросли видатки на паливо і електроенергію. Питання: як таке могло статися, якщо обсяги перевезень постійно падають, а ціни на е/е в перші шість місяців року були аномально низькими?! УЗ продовжує обслуговувати скандально відомий кредит від Сбербанку РФ у сумі 323 млн дол., реструктуризований за ставкою 11,5%. Щорічна переплата по кредиту становить 26,8 млн дол.

Очевидно, що роботи над помилками уряд не зробив. Ідея повернути Лещенко більше схожа на спробу наступити на граблі, ніж на вдале кадрове рішення. Вважаю, що треба якомога швидше заповнити вакансії в НР УЗ професійними кадрами, що знають реалії роботи залізниці і вміють приймати рішення в кризових ситуаціях. Сподіваюся, що нова наглядова рада нарешті зрушить з мертвої точки довгоочікувану реформу "Укрзалізниці". Без неї компанія зазнає краху, а разом з нею в кризі опиниться вся транспортна галузь.