Замість реформи "Укрзалізниці" – зростання тарифів на вантажні перевезення

7 липня 2021, 17:01

У 2021 році ринок чекав на масштабну реформу залізничної галузі. Керівництво "Укрзалізниці" анонсувало 27 млрд грн інвестицій, які планувалося вкласти в закупівлю рухомого складу і оновлення залізничної інфраструктури. Це мало б призвести до оптимізації логістики, прискорити обробку вантажів і забезпечити замовленнями металургів та вагонобудівників.

Крім того, бізнес очікував початку структурної реформи "УЗ". Попередньо компанію планувалося розділити на кілька самостійних філій за основними напрямками діяльності: пасажирські перевезення, вантажні перевезення, ремонт і модернізація рухомого складу, утримання і модернізація інфраструктури.

Реклама

За фактом правління та наглядова рада компанії провалили роботу в усіх напрямках. НС прямо заборонив правлінню проводити будь-які структурні реорганізації, а реалізація амбітної інвестиційної програми була зірвана спільними "зусиллями" всього топ-менеджменту. Очікування бізнесу не виправдалися.

Замість реформи "УЗ" вантажовідправники отримали наказ Мінінфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом". Відповідно до документа, запропоновано підвищити тарифи на вантажоперевезення позакласної групи, а також на перевезення вантажів 1-го і 2-го класів.

За перевезення вантажів позакласної групи доведеться заплатити як за цю ж послугу для вантажів 1-го класу. З 1 вересня ціна на вантажоперевезення 1 класу зросте на 8%, а з 1 січня 2022 – ще на 20,4%. Для вантажів другого класу підвищення з 1 серпня складе також 8%, а з 1 січня 2022 – ще плюс 6,5%. Міністерство пояснює свою ініціативу необхідністю скоротити перехресне субсидування між вантажами, і зробити беззбитковим перевезення вантажів позакласної групи та 1-го тарифного класу.

Реклама

За прогнозами чиновників, підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення збільшить до кінця 2021 року доходи "УЗ" на 1,783 млрд грн, а у 2022-му – на 10,091 млрд грн. Як бачимо, влада знову обрала шлях найменшого опору. Навіщо реформувати "Укрзалізницю", долаючи опір топ-менеджменту, окремих ФПГ і корупціонерів від залізниці, якщо можна просто підняти тарифи ?!

Українські платники податків, включаючи бізнес, чекають реальних, а не бутафорських реформ "УЗ". Необгрунтоване підвищення тарифів тільки посилює проблеми, які роками накопичувалися в галузі залізничних перевезень. Упевнений, що при правильному проведенні реформ тарифи можуть бути знижені.