Зарядка електромобіля біля будинку – тисяча доларів з кожного

18 січня 2019, 08:17

Років через 10-15 половина світового автопарку буде електричною. За термінами можна, звичайно, сперечатися, але з суттю не сперечається ніхто. Навіть наші чиновники згадують 2030 рік, як такий, коли електромобілі займуть дуже істотну частку.

Ми зараз не можемо передбачити, наскільки володіння і експлуатація електромобіля буде вигіднішою, ніж їзда на паливному авто. Зараз це в 10 разів вигідніше тільки за рахунок економії на пальному. Безумовно, ситуація змінюватиметься. Держава захоче отримати своє у вигляді податків, яких поки немає. Напевно електроенергія для авто подорожчає.

Реклама

Поки це неважливо. Зараз неважливо, яка ціна на електроенергію. Неважлива вартість до 100 Квт, понад 600 КВт, наявна зонність тарифів – все це багато разів зміниться на догоду економіці, політиці, соціальних вимог, бізнес-інтересам, корупційним намірам ...

Але це буде мати значення потім. Зараз безсумнівно одне – нова технологія переможе. Двигуни внутрішнього згоряння (ДВС) зникнуть. Тому що електричні авто потужніші, просторіші, ергономічніші, екологічніші, довговічніші, ремонтопридатні ... При цьому, не обов'язково економічність залишиться найважливішим критерієм. Не виключено, що заряджати машину електроенергією з часом стане так само дорого, як зараз бензином.

У деяких передових країнах процес заміщення авто з ДВС на електромобілі вже йде повним ходом. У нас, можна сказати, ще й не розпочався. Ми поки придивляємося, приміряємося, запитуємо у нечисленних водіїв, як вони розраховують маршрут, на скільки пробігу вистачає ...

Реклама

Наскільки швидко процес заміщення піде в Україні, по-перше, залежить від платоспроможності українців, а по-друге від розвитку інфраструктури зарядки електромобілів. І якщо на перший фактор можна вплинути лише побічно, то над другим можлива робота вже зараз.

Нерозвинена інфраструктура – зараз найслабкіше місце. Причому, не інфраструктура на трасах на нинішніх АЗС, а сама прикладна можливість для зарядки машини біля будинку. Прорив у придбанні електромобілів станеться тоді, коли звичайний житель київського спального масиву матиме можливість заряджати своє авто прямо на своїй стоянці, на тому місці, де він ставить машину і зараз. Немає проблем з зарядкою для людей, які живуть в індивідуальних будинках. В розетку встромив і все. Але більшість з нас все-таки живе в квартирах. Нові парки електрозарядок, які влаштовує зараз бізнес на деяких громадських і комерційних парковках, а також близько АЗС, погоди не зроблять. Зарядка потрібна кожному біля будинку.

Ось я користуюся вже не новим бензиновим авто. Хороша машина, але рано чи пізно її доведеться замінити. На що? На нову з ДВС? Але мене вже зараз при кожній заправці "давить жаба", що я плачу за кожен кілометр пробігу в 10 разів дорожче, ніж міг би на електричному авто. Купити електроавто? Але де заряджати? Їхати за три кілометри до комерційної станції, там чекати, поки зарядиться або топати півгодини до будинку? Ні, це не годиться, де ж зручність?

Реклама

Треба так: під'їхав на своє місце для паркування, там невеликий стовпчик з розеткою і спеціальним роз'ємом, встромив, пішов додому, машина заряджається. Хоч цілу ніч, швидкість не принципова, головне вранці виїхати впевненим у своєму авто. Ось наявність саме такої розетки на моєму паркувальному місці спонукає мене при виборі нового авто всерйоз розглядати електромобілі.

Але чи можливо це – обладнати електрозарядками всі наявні паркомісця? Або хоча б істотну частину? І скільки це коштуватиме? Це тим більш актуально, що Мінрегіон ініціює прийняття норм про обов'язкову наявність електрозарядок на парковках. Почати хочуть з 5% місць.

Головна проблема, яка може перешкодити – це наявність лімітів по потужності в кожному конкретному випадку. Хоча в середньому по місту це повинно зрівнятися і додаткових потужностей знадобитися не повинно. Рятує те, що автомобілі заряджаються вночі, а в квартирі електроенергія використовується ввечері і вдень. Для ефективної зарядки авто потрібна приблизно така ж потужність, яка передбачена для середньої квартири – 10-15 кВт. І для цього достатньо мережі 220. Тобто, якщо машини заряджати з 11 вечора до 6 ранку, то потужностей вистачить. Це як раз і повинен вирішити Мінрегіон, щоб електрокомпанії грамотно керували наявними потужностями і не вимагали занадто великих грошей за підключення додаткових потужностей.

Друге питання – вартість. Індивідуальна зарядна станція коштує зараз приблизно 500 доларів. Але треба буде прокласти електрокабель до кожного місця. І, швидше за все, провести додаткові кабелі від найближчого трансформатора. Це крім власне електричних робіт, ще й дорожні – розриття, асфальтування. Якщо вийде вкластися ще в суму 500 доларів на одне місце, то добре.

У підсумку отримуємо приблизну вартість обладнання одного паркомісця зарядним пристроєм в одну тисячу доларів. І це якщо обладнати не одне місце, а оптом – відразу сто, двісті. У цьому є сенс, але і вартість проекту виходить в сто-двісті тисяч доларів одноразової інвестиції. Чи багато хто з наявних клієнтів прибудинкових автостоянок зараз на таке готові? За нинішньої місячної оплати 400-800 грн викласти відразу 30 тисяч, навіть якщо електромобіль поки тільки в мріях.