14-річний українець винайшов навігатор для сліпих і знає декілька мов

15 серпня 2014, 04:29
Борис Чубин відмовився від навчання за кордоном, щоб залишитися на батьківщині в такий складний період

Борис Чубин зараз працює над проектами для оборонної промисловості України. Фото: facebook.com

" Сегодня" продовжує розповідати про юних одеситів, які своїми талантами і досягненнями прославляють наше місто . Новий герой – 15 – річний Борис Чубин , який рік тому здивував дорослих технологів та інженерів. Хлопець винайшов унікальний навігатор для сліпих , новизну якого відзначили в наукових колах багатьох країн світу , а США і Німеччина відразу запросили юне обдарування для навчання і продовження своїх досліджень. Але , оцінивши суспільно – політичну обстановку , Боря вирішив залишитися на батьківщині і допомогти країні в такий складний для неї період .

ВИНАХОДИТЬЗ ДИТИНСТВА. Новина про те , що одеський школяр винайшов бюджетний годинник- навігатор для незрячих , облетіла ЗМІ моментально. Борис Чубин представив свій проект київської бізнес -школі , де його визнали інноваційним проривом року. Єдиний, хто цьому не здивувався , – мама юного винахідника Тетяна. " Він з дитинства щось конструював і складав. З деталей конструктора збирав не якісь банальні будиночки , а триповерхові літаки або космічні кораблі " , – згадує Тетяна. Боря рік за роком ходив на курси робототехніки , комп'ютерних технологій , інших прикладних дисциплін . "Син проявляє свою інженерну кмітливість навіть у побуті. Одного разу поламався у нас диван : робочі сказали , що відновленню він не підлягає і деталь , яку потрібно замінити , обійдеться в дві тисячі гривень , а Боря за двадцять хвилин все полагодив " , – розповідає мама.

ПРО НОВОВВЕДЕННЯ. Ідея створити електронний помічник для незрячих прийшла в голову хлопчику випадково. Якось на зупинці він побачив , як сліпий чоловік запитав у молодих хлопців " Який це тролейбус ? " На що у відповідь почув: " Зелений " , – і сміх. Сцена настільки потрясла хлопчика , що він вирішив : будь-що щось не стало допоможе незрячим орієнтуватися в суєті великого міста. " Ми з дитинства прищепили синові думка , що все можна змінити в кращу сторону – це важливо дати зрозуміти ще з ранніх років. Тому що б він не робив – це , перш за все , для того , щоб отримати користь " , – каже мама Борі Тетяна. Хлопчик кілька днів ходив по місту з зав'язаними очима , щоб відчути вулицю так , як її відчувають сліпі . А потім – з'єднував алгоритми , збирав і розбирав деталі , поки годинник не стали говорити , що знаходиться перед людиною.

Його винахід представили в знаменитій Силіконовій долині , і воно тут же звернуло увагу на Чубіна за кордоном. Цього року Борі надали можливість навчатися в престижній німецькій гімназії , він отримав грошовий грант , знайшов прийомну сім'ю за кордоном , але в останній момент відмовився їхати . " Я не можу покидати свою країну , коли в ній все так складно. Потрібно якось їй допомагати , а не бігти " , – каже Боря. Зараз 15 – річний хлопець займається розробками для оборонної промисловості України . Що саме будуть являти собою його винаходу – хлопчик тримає в таємниці. "Можу тільки сказати , що це суттєво знизить втрати в елітних військових підрозділах " , – зізнається одесит .

ПОЛИГЛОТ. Коли Боря працював над навігатором , то за консультаціями звертався до німецького музей сліпих в Дюссельдорфі . На німецькому хлопчик говорить вільно і без акценту , а також на китайському , який вивчав у Пекінському університеті. " Англійська я не вважаю , він для мене , як рідний" , – сміється винахідник. Як тільки Боря навчився говорити російською , мама сідала поруч з ним і намагалася навчити його елементарним англійським словам. "Спочатку він мовчав , як партизан . Нам здавалося , що все без толку і Боря нічого не запам'ятовує . Але вже через місяць він став називати тварин англійською , всього вивчив сто слів" , – ділиться Тетяна. За словами мами винахідника , дитини ніколи не варто змушувати займатися тим , що йому не до душі. Приміром , Борі зовсім не давався французьку мову , але зате легко пішов німецький . Грецький також йому не сподобався , а китайський він запам'ятовує без особливих зусиль. "Не потрібно дитині нав'язувати свої інтереси , адже можна упустити ту частину , в якій він дійсно талановитий. А здібності є у кожної дитини , і потрібно розвивати його в тому, в чому він успішний " , – розповідає Тетяна.