Аеропорт в Одесі чекають перевірки, відкриття нового терміналу та транш з держбюджету

4 жовтня 2016, 06:55
Вчора два рейси не змогли приземлитися в Одесі і полетіли до Києва, а пасажири двох рейсів не змогли полетіти до турецького Стамбула

Одеський аеровокзал. Новий пасажирський термінал обіцяли відкрити ще в вересні. Фото: facebook.com

Повітряні ворота Одеси опинилися в центрі уваги чиновників. Вчора на апаратній нараді міськради мер Одеси Геннадій Труханов підняв питання про реконструкцію злітно-посадкової смуги і будівництво нового пасажирського терміналу. "Я повертався літаком зі Стамбула, кружляли півтори години, і нас направили на Київ. Добре, у мене є можливість приїхати машиною з Києва, але там були люди з дітьми, яким тепер незрозуміло, як добиратися. Ми всі чекаємо, коли місто отримає злітно-посадкову смугу з сучасним навігаційним обладнанням. Сьогодні через маленький туман ми не здатні приймати борти", – обурився мер.

Так, вчора два рейси не змогли приземлитися в Одесі і полетіли до Києва, а пасажири двох рейсів не змогли полетіти до турецького Стамбула. За словами активістки одеської громадської ініціативи "Аеропорт НАШ" Олени К., спочатку фінансуванням реконструкції злітно-посадкової смуги мала займатися фірма-інвестор, але потім ці обов'язки перейшли до держави. "Спочатку вони погодилися на реконструкцію смуги, але пізніше сказали, що для них це складно, і смугою повинні займатися в Києві. Напевно, побоялися відповідальності, в тому числі і фінансової", – вважає співрозмовниця.

Реклама

Нагадаємо, ще влітку начальник Одеського міського департаменту транспорту Олександр Ілько обіцяв, що новий пасажирський термінал аеропорту здадуть в експлуатацію у вересні, однак цього досі не сталося. Чотири роки, за словами чиновників, з державного бюджету обіцяють виділити гроші на роботи, але ні Міністерство інфраструктури, ні прем'єр-міністр не можуть дати точної інформації, коли транш надійде. Прес-секретар аеропорту Марія Попович пояснила нам, що поки на підприємстві чекають повного звіту від будівельників по ремонтним роботам, тому і не готові коментувати затримку з введенням в експлуатацію нового пасажирського терміналу. А за словами генерального директора ТОВ "Міжнародний аеропорт "Одеса" Михайла Крайтмана, документи на введення в експлуатацію терміналу тільки передали до ДАБК, відповідно, на прийняття рішення піде ще якийсь час.

Нагадаємо, 2011-го Одеською міськрадою і ТОВ "Одеса аеропорт девелопмент" було створено спільне підприємство "Міжнародний аеропорт "Одеса" для реконструкції повітряних воріт. Тоді місто отримало частку в 25% в цьому підприємстві і внесло до його статутного капіталу 118 млн грн. Більшу частину – 75% – отримала фірма-інвестор, яка брала на себе зобов'язання з реконструкції аеровокзалу. Після виборів нові чиновники Одеси виявилися незадоволені ходом і темпами будівництва і 2014-го подали до суду позов з вимогою повернути аеропорт у власність міста. Розгляди ні до чого не привели, і в результаті сторони підписали мирову угоду, згідно з якою інвестор міг продовжувати будівельні роботи. Тепер же в мерії вважають, що виконавець будівельних робіт, як і раніше, не виконує умови мирової угоди.

На нараді мер доручив юридичному департаменту муніципалітету створити робочу групу, яка протягом тижня повинна перевірити виконання інвестором прийнятих на себе зобов'язань. "Готуватимемо зустріч з представниками Одеського аеропорту, щоб стало зрозуміло, коли термінал буде готовий. Ми повинні дати відповідь і собі, і жителям міста", – підкреслив Труханов.

Реклама

ХЕРСОН: РЕКОНСТРУКЦІЯ І ВІДКРИТТЯ НОВИХ РЕЙСІВ

Херсон. Тут реконструкція повітряних воріт йде повним ходом. Фото: airport.kherson.ua

Реклама

Масштабні роботи з реконструкції повітряних воріт країни ведуться на півдні України не тільки в Одесі, а й у Херсоні. "Ще два роки тому я і не знала, що під Херсоном є свій міжнародний аеропорт. Було б чудово, щоб сюди прилітали туристи, як до Одеси – це б підняло економіку регіону. До того ж у нас є ряд курортів – Лазурне, Залізний Порт і Скадовськ. А ще в місті багато моряків, які могли б йти в рейс, відлітаючи з рідного міста, а не з Одеси і Києва", – каже мешканка Херсона Олександра Артемчук.

А ось місцеві чиновники рапортують, що вже працюють в цьому напрямку. "На сьогодні аеропорт приймає лише один міжнародний рейс на день. А в майбутньому ми плануємо збільшити кількість міжнародних рейсів до п'яти-шести на день", – розповів "Сегодня" голова Херсонської ОДА Андрій Гордєєв.

За його словами, тут вже замінили світлові аеропорту, почали будівництво другої злітно-посадкової смуги, залили бетонну основу для перону – місця, де літаки можуть залишатися на ніч. Також закупили обладнання для очищення фюзеляжу літака від обмерзань. Раніше через відсутність необхідної техніки в умовах обмерзання повітряні судна перенаправляли до Одеси.

Цього року в аеропорту Херсона планують добудувати сам перон, підвести до нього нові руліжні доріжки і реконструювати ще одну стару. "Ми досягли угоди з МАУ з відкриття прямого рейсу Херсон – Київ, залишається тільки закупити необхідну техніку для обслуговування літака: туалет-сервіс, водозаправник і техніку для продувки літака", – пояснює голова Херсонської ОДА.

Фінансують проект реконструкції Фонд регіонального розвитку та Херсонська облрада, які виділили по 42 млн і 5 млн грн відповідно. Ще 3,1 млн грн планують попросити у облради для закупівлі необхідної техніки. Крім того, після закінчення робіт в аеропорту планують відкрити прямі міжнародні рейси до Варшави, Астани і Тель-Авіва.