Активісти змусили шляховиків перестилати асфальт на трасі Харків – Зміїв

7 червня 2018, 06:43
Ремонт автотраси став одним з найгучніших за останні роки

У Куп'янську дорога є, на черзі - Краснокутський напрямок. Фото: facebook.com

Дорожники продовжують закочувати бюджетні мільйони в автомагістралі Харківщини. Про виконану роботу і плани облслужба автомобільних доріг області регулярно рапортує громадськості, а нинішнього сезону дорожники почали активно співпрацювати з активістами з Змієва, які в лютому вимірювали ями на трасі Харків – Зміїв за допомогою "Київського" торта, а зараз інспектують якість покладеного полотна, контролюють робочий процес на трасі Р78 і навіть приходять на допомогу.

ПІД НАГЛЯДОМ. Ремонт автотраси Харків – Зміїв став одним з гучних за останні роки. Після креативних акцій, збору підписів, походів до облдержадміністрації активна група місцевих жителів уже другий місяць контролює якість виконання ремонтних робіт.

Реклама

"За своєю ініціативою ми спостерігаємо за роботою підрядників, які ремонтують цю ділянку дороги, фіксуємо порушення на фото або відео, а потім передаємо інформацію про них до облавтодору, який виступає замовником цих робіт. Відповідальна людина з САД виїжджає на місце, бачить ці порушення і приймає рішення про прийняття чи неприйняття такої роботи", – розповідає активіст Павло Стольник.

Так, завдяки ініціативі хлопцям вдалося привернути увагу шляховиків до неякісного ремонту ділянки в районі селища Васищеве: там, за їхніми словами, після ремонту покриття було в суцільних буграх, що звело нанівець всі праці і старання ремонтників.

"В САД нам пообіцяли, що виконавці виправлять помилки. У підсумку дорогу повторно відремонтували в термін", – доповнює Павло.

Крім того, активісти з Змієва стежать за технологією укладання асфальту. Наприклад, спостерігають, щоб робочі видували пил з ям, не клали асфальт в дощ або ж дотримувалися загальної технології ремонту дороги.

"Асфальт кладуть двома шарами. Наші фірми іноді відбуваються одним шаром, який є лише підготовчим. Ми стежимо за тим, щоб на нашій дорозі таких помилок не було", – каже Павло Стольник.

Дорожники подібній ініціативі не противляться і навіть самі іноді просять допомоги у місцевих жителів. Наприклад, минулого тижня хлопці не давали проїхати автомобілістам свіжоукладеним дорожнім полотном – водії не хотіли стояти у вимушеному заторі і мали намір проскочити по новому покриттю.

Реклама

За словами Павла Стольника, нове полотно після ремонту псується з кількох причин: по-перше, бажаючи заощадити, підрядники роблять роботу наспіх, не дотримуючись елементарних правил, по-друге, замовник може прийняти дорогу в будь-якому вигляді, та й самі люди, яким потім їздити автомагістраллюі, часто байдужі до того, що відбувається під час ремонту.

"У нас активних всього 15-25 осіб, які регулярно контролюють виконання ремонтних робіт, беруть участь в акціях, спілкуються з облавтодором та підрядниками", – пояснює Павло. Активісти і далі планують у міру своїх сил і часу стежити за ремонтом відомої магістралі Харків – Зміїв.

РРЕМОНТ В РОЗПАЛІ. Тим часом, за даними обласної САД, дорожники зосередилися на трасі загальнодержавного значення Харків – Охтирка. Кожен день над ремонтом цієї магістралі працює сотня робітників і десятки одиниць техніки, в пріоритеті – облаштувати не тільки дорогу, але також узбіччя і автобусні майданчика. На трасі Чугуїв – Мілове, в районі села Коробочкине, дорожники взялися формувати основу під асфальт.

За словами представників САД, жителі Куп'янська вже сьогодні можуть протестувати нове асфальтне покриття на в'їзді до міста і в самому населеному пункті, а ось краснокутчанам доведеться почекати – минулого тижня тільки почалися ремонтні роботи на напрямку Харків – Краснокутськ.

Реклама

"Активно ведуться роботи на дорозі Харків – Вовчанськ. В цьому напрямку завершений ремонт першої ділянки протяжністю 1,3 км. На другій ділянці, поблизу села Шестакового, зараз працює фреза, йде підготовка до укладання асфальтобетону. Безпосередньо в Старому Салтові дорожники також готуються до асфальтування дороги", – додає начальник Служби автомобільних доріг у Харківській області Євген Зражевець.

До ремонту готують і 80 доріг місцевого значення.

"Їх відновлять цього року за рахунок коштів Дорожнього фонду області", – уточнюють у прес-службі ХОДА.

Нагадаємо, українські дороги катастрофічно зношені. Обсяги ремонту трас 26 років не дозволяли відновлювати дорожнє полотно до його руйнування. Однак з 2018 року дорожня галузь почне працювати по-іншому. В країні створять Дорожній фонд, який наповнюватиметься за рахунок акцизів з палива. А "Укравтодор" не відповідатиме за всю мережу доріг. Більшу їх частину передадуть місцевим органам влади.

Також ми писали, що в Чугуєві дощ повністю знищив дорогу.