Bellingcat розкрила подробиці, як встановлювали номер "Бука", який збив "Боїнг" на Донбасі

4 травня 2016, 01:56
З "Буком", який шукали, порівнювали три машини

"Бук". Фото: соцмережі

Дослідницька група Bellingcat опублікувала покрокове розслідування, як експерти з'ясували номер "Бука" збив рейс МН17. Текст звіту є в розпорядженні порталу 112.ua.

Спершу експерти встановили всі можливі номери машин, які знаходяться на озброєнні 53-й зенітно-ракетної бригади російської армії, що базується під Курськом, колона якої була помічена на сході України в червні 2014 року.

Реклама

Керувалися розслідувачі принципами нумерації, прийнятими в російській армії, а також кількістю машин в кожному з трьох дивізіонів бригади, на озброєнні яких є дані зенітно-ракетні комплекси. Виходячи з перших чисел, стало ясно, що це третій дивізіон, на озброєнні якого знаходиться три аналогічні машини, і їх номери можуть бути "312", "322" або "332". Машині, яку порівнювали, привласнили умовний номер "3х2".

Далі в відкритих джерелах були знайдені фото цих машин і виділені особливості кожної з установок. Серед яких – погнутість бічних панелей, характерні вм'ятини, катки гусениць, розташування кабелів, підключених до лафету пускового пристрою, білі позначки на обох бічних щитках гусениць, шрифт і відстань між цифрами, а також форма і розмір плям масла і кіптяви у вихлопного отвору.

Реклама

Отже, з правого борту шуканого "Бука" одне шасі було порожнім, одне невідомим всі інші зі спицями, з лівого борту все шасі були зі спицями. На машині "312" всі шасі порожнисті, на машині "322" – зі спицями, а ось з правого борту машини "332" одне шасі було порожнім, а решта зі спицями. Однак експерти не поспішають з висновками, малоймовірно, щоб машині замінили 11 шасі за кілька років, але ось в машині "322" могли замінити одне шасі.

Реклама

Також порівнювали вигини бічних панелей, частковий збіг з "Буком" не мала жодна машина, проте експерти не виключили, що бічні панелі могли замінити.

Вм'ятина на пластині в передній частині лівого борту у машини "3х2" збіглися також тільки зі знімками "Бука" "332", також як і характерне розташування кабелів, підключених до лафету пускового пристрою.

В ході аналізу фотографій 53-ї зенітно-ракетної бригади таких позначок на бічних щитках гусениць "Бука 312", "Бука 322" і "Бука 332" не виявлено. Однак оскільки така позначка наноситься саме для перевезення залізницею, вона напевно була нанесена вже після того, як був зроблений останній доступний для порівняння знімок.

При цьому, порівнявши шрифти і нанесення номерів відстань між цифрами, прийшли до висновку, що воно також співпало в "Буці" "3х2" з машиною "332", як і плями кіптяви.

Відзначимо, що фото машини "3х2" в колоні порівняли і з "буком сепаратистів" зафіксованому на відеозапису в Сніжному, а також з машиною "332" 3 дивізіону 53-й бригади. В результаті аналізу збіглося з 9 показників з "буком" "332" збіглося 6 особливостей, а з "буком сепаратистів" 6 особливостей, інші три визначені як "неможливі для перевірки".

Таким чином, експерти прийшли до висновку, що "Бук", з якого, швидше за все, вистрілили по борту МН17, був зафіксований в Сніжному і є "буком" з бортовим номером "332" 53-ї зенітно-ракетної бригади російської армії, що базується під Курськом.

Нагадаємо, 17 липня 2014 року над територією Донецької області, контрольованої терористичними організаціями "ДНР" та "ЛНР", був збитий пасажирський літак "Боїнг 777" "Малайзійських авіаліній", що летів рейсом Амстердам – Куала-Лумпур транзитом через територію України, в результаті чого загинули 298 пасажирів і членів екіпажу.

З метою розслідування цієї трагедії 7 серпня була створена міжнародна спільна слідча група, до складу якої входять прокурори і представники інших правоохоронних органів України, Нідерландів, Бельгії, Австралії і Малайзії, а також представники Євроюсту. Паралельне розслідування ведуть і групи журналістів по всьому світу. Основною версією і офіційного слідства, і ентузіастів залишається крах в результаті влучання ракети "земля-повітря".