Без шику та блиску: в "бутиках" Донецька продають мотлох і ширвжиток

5 липня 2016, 07:26
"Макдональдс" став "ДонМаком", а нового модного одягу на прилавках ніхто не бачив вже два роки

<p>Фото: Соцмережі</p>

Реклама

Ось уже другий рік бойовики так званої "ДНР" наполегливо вдають, що життя в Донецьку не просто хороше, а краще за попереднє. То якимось чином вони підраховують число жителів і запевняють, що донеччан в місті майже стільки ж, скільки до війни, , то радісно повідомляють про відкриття супермаркетів, торгових центрів і ресторанів. Нюанс лише в тому, що в Донецьку багато тих, хто приїхали з інших, а відкриті торгові центри та магазини правильніше було б назвати "віджатим". Тому що відомі торгові марки і бренди покинули Донецьк ще влітку 2014 го, а ті, що з'явилися натомість, мало кому відомі, хоча і коштують чимало.

Несвіже. Як жартують донеччани, найпопулярніша назва магазинів в Донецьку – "Оренда". Ці написи красуються навіть на порожніх вітринах магазинів російських брендів одягу, які проігнорували "братську республіку". Мережеві магазини, сертифіковані бутики з відомими іменами – практично всі закриті, а якщо і відкриті, то асортимент залишає бажати кращого.

"Пройшлися по торговим центрам – видовище сумне. У магазинчиках продають старі колекції одягу – свіжіших 2014 року немає, – поділилася з "Сегодня" донеччанка Юлія Фоміна. – Видно, що на вішалках – фірмові речі з бутиків, але ціни на них зовсім не такі. Хоча навіть зараз вони не по кишені багатьом донеччанам. Навряд чи хтось із жінок захоче купити собі сукню за 3-4 тисячі рублів (1100-1500 грн) при зарплаті в 5-7 тисяч (2000-2700 грн)".

Реклама

Фото: Соцсети

Ширвжиток. За словами деяких торговців, власники дорогих і брендових магазинів ще два роки тому віддали їм свої товари. "Вивозити все з бутиків дорого і страшно, спробували ось розпродати, щоб отримати хоч якусь копійку. Багато мережеих магазинів не мають права працювати в окупованому Донецьку, а куди їм було товар дівати? Намагаємося продати з мінімальною накруткою ", – пояснила продавець в торговому центрі Тетяна. Також вона розповіла, що десятки брендових магазинів в Донецьку, що закрилися з початком окупації, були розкриті новими "власниками", і під іменами відомих марок нині торгується натуральний ширвжиток за позахмарними цінами. "Біля колишньої облдержадміністрації відкрито відомий магазин жіночої білизни. Там комплект може і 10 тисяч рублів коштувати (3880 грн). Але в списку магазинів на офіційному сайті бренду в Донецьку не існує їх торгової точки ", – каже донеччанка.

Реклама

НАТЯК НА БРЕНД. Ось уже другий тиждень в Донецьку анонсується відкриття фастфуду "ДонМак" в місцях, де раніше розташовувався "Макдональдс". Практично стовідсоткова схожість оформлення майбутніх всесвітньо відомих закладів швидкого харчування не може не наводити на думку: в "Народній Республіці" будь-хто може прийти і забрати викуплену або орендовану торгову точку, а потім організувати на цьому місці клпію колишніх господарів. Донеччани кажуть, що це ще одна з особливостей "епохи ДНР" – зміна назв з натяком на відомий бренд. Наприклад, в одному з найбільш пафосних торгових центрів колишній магазин Mexx став Woxx, а бутик Bona перетворився в Obana, зберігши шрифт і стилістику бренду. Про те, як магазини побутової техніки "Фокстрот" і "Ельдорадо" почали називатися "Фокс" та "Ера" (причому нові назви утворилися шляхом відриву зайвих літер від старих), донеччани навіть говорити не хочуть, мовляв, гидко. "Можна ще згадати, як" Спортмастер "став" МАСТЕРСПОРТ ", магазини секонд-хенд" гуманний "і" Хунама "замість популярної" Хумана ", ну і супермаркет Parus, який раніше називався Varus", – зазначив донеччанин Юрій Кістяків.

Фото: Соцсети

Зберегти клієнтів, а мабуть, до цього прагнули нові "господарі життя в Донецьку", відкриваючи пафосні торгові центри з товарами невідомого походження, не вдалося. По поверхах гуляє вітер і нечисленні люди не покупці, а скоріше, глядачі, продавці і охорона відверто нудьгують.

"Міністерство податків і зборів ДНР" розмістило на своєму сайті списки "безхазяйного (конфіскованого) майна, яке пропонується на реалізацію". Це не тільки приміщення, автомобілі, метали або промислове обладнання, а й "віджаті" у населення предмети побуту. Так, на реалізацію виставлені мобільні телефони, дитячі колготки, спиртні напої, шампуні, гелі для душу та ін.

"Судячи з усього, це майно людей, які відбувають покарання за щось на "підвалі" або тих, хто кинувши все, поїхали, заради свого життя і здоров'я", – прокоментував "Сегодня" цю ситуацію житель шахтарської столиці Сергій Сем"янко.

Для чого так званому "міністерству" знадобилося реалізовувати копійчаний товар, можна тільки здогадуватися. Право реалізації конфіскованого майна дано кільком конкретним підприємствам. Правда, багато на цьому навряд чи вдасться заробити ...