Квиток на руках – не гарантія проїзду: що робити, коли ваше місце в автобусі "продали" іншим

3 травня 2018, 18:38
Ситуації, коли в інтернеті продають більше квитків, ніж є місць у транспортному засобі, бувають дуже часто

Не всі перевізники довіряють інтернету. Фото: ukr-line.com

Куплений заздалегідь квиток – ще не гарантія вдалої подорожі. Киянка зарання спланувала поїздку автобусом по Західній Україні, але, коли прийшла на посадку, виявилося, що її місце зайняте. Каже, водій набрав людей без квитків, і чути про її право на сидяче місце пасажирське не захотів. 

"Автобус прямує з Ворохти до Львова. Тобто з Ворохти в Яремчі люди сідають в автобус без квитків і займають місця тих, хто з квитками. Я попросила водія звільнити наші місця. Він сказав: або ми далі їдемо, або ви здаєте квиток і до побачення", – розповідає Дарина Коляда, киянка, яка забронювала квитки заздалегідь через інтернет і планувала з чоловіком провести травневі свята в Західній Україні. 

Реклама

Поспілкуватися з цим водієм не вдалося – висадивши пасажирів, він відразу поїхав. А ось інші водії тієї ж компанії-перевізника колегу виправдовують. 

"Працівники автостанції не повинні так робити – вказувати транзитним автобусам номера місць, і тоді ніяких накладок не буде", – говорить Михайло Дейнека, водій автобуса. 

І Дарина вирішила скаржитися на перевізника. Вимагає повернути гроші за зіпсовану поїздку – 160 гривень за квиток. 

Реклама

Претензії пасажирки обґрунтовані – погоджуються в фірмі, яка обслуговує рейс. Там вже почали службове розслідування. Водія, кажуть, від роботи відсторонили. Але звинувачують і автостанцію. 

"Автостанція в Яремчі або повинна домовитися з перевізником про виділення якихось певних місць в даному транспортному засобі, або ж узгодити завантаження автобуса. Тут автостанція самовільно реалізувала в Яремчіці квитки, і виникло непорозуміння", – говорить Петро Білуха, заступник директора з перевезень компанії-перевізника. 

Тому Дарині радять вимагати повернення грошей саме від автостанції в Яремчі і відшкодувати повну вартість квитка. 

Реклама

"Все залежить від того, хто є суб'єктом, який продав квиток. Якщо це йде через інтернет, то це може і сам перевізник напряму продавати, і автостанція", – говорить Роман Кокотайло в.о. директора департаменту дорожнього господарства і транспорту ОДА. 

За словами чиновника, ситуації, коли в інтернеті продають більше квитків, ніж є місць в автобусі – не рідкість. Тому, якщо перевізник або автостанція не хочуть повертати гроші, треба звертатися в управління транспорту при обладміністраціях або в управління Укртрансбезпеки. 

Раніше в Україні був ухвалений закон, яким вводиться єдиний електронний квиток для проїзду в транспорті. Передбачається, що документ дозволить українцям відмовитися від оплати за проїзд готівкою, а транспортникам – контролювати пасажиропотоки. 

Також сайт "Сьогодні" дізнавався, куди можна поїхати на поїзді з України в іншу країну.