Гроші для Харкова: євробанки готові виділити понад 3 мільярди на метро

16 серпня 2014, 09:10
Планується, що гроші будуть спрямовані на продовження третьої лінії метрополітену та закупівлю нових вагонів

Харків візьме кредит

Два європейські банки готові виділити кредит на продовження будівництва Харківського метрополітену . Більше 3 млрд грн спрямують на продовження третьої лінії метро та закупівлю нових вагонів . Такий великий кредит Харків бере вперше.
Як розповів " Сегодня" віце – мер з питань розвитку та забезпечення життєдіяльності міста Ігор Терехов , днями переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку і Європейським інвестиційним банком , які тривали впродовж двох років , вийшли на завершальну стадію .

Фінустанови готові виділити позику в 3 млрд 105 млн грн на будівництво станцій метро " Державінська " і " Одеська" , електродепо на Олексіївці , а також на придбання нового рухомого складу. Передбачається , що за рахунок кредитних коштів закуплять 60 нових вагонів , ще близько 15 за рахунок КП "Харківський метрополітен " . Міська влада також працює з Кабміном і сподівається отримати державні гарантії під ці кредити . "Було проведено нараду з урядом України , на якому будівництво харківського метрополітену вибрали пріоритетним проектом" , – зазначив Терехов .

ЄБРР готовий надати кредит на 15 років , інвестиційний банк – можливо , навіть на 20. Загальна вартість проекту " Будівництво третьої лінії Харківського метрополітену " становить 3 млрд 272 700 000 грн . Планується , що тіло кредиту буде погашати держава . Ще 148 800 000 грн – кошти метрополітену , 18,9 млн грн – кошти міського бюджету.

Кредитори кажуть , що мають вже всі необхідні узгодження для продовження співпраці, і можна переходити до підготовки техніко – економічного обгрунтування проекту , проведення проектних досліджень , щоб отримати остаточне рішення ЄБРР. Підписання угоди про виділення позики очікується в другому півріччі 2015 – го .



Відкритість і гроші безпосередньо

Реклама



Щоб убезпечити виділювані кредитні гроші від розкрадання чиновниками та нецільового використання , у всіх проектах , які фінансує ЄБРР , закупівля товарів і послуг відбувається не за законом України про держзакупівлі , а за правилами самого банку . Як пояснив нам старший радник ЄБРР зі зв'язків з громадськістю Антон Усов , передбачається проведення відкритого міжнародного тендеру. Прийняти в ньому участь можуть всі компанії з країн , які є акціонерами ЄБРР.

Після визначення переможця банк розраховується безпосередньо з ним , а замовник ( в даному випадку – Харківський метрополітен ) отримає вже побудований об'єкт із супутньою інфраструктурою та рухомим складом. В фінансові відносини замовник не входить. Крім того , ЄБРР , як правило , платить за поставку обладнання або виконану будівельну роботу компаніям поетапно і за фактом , а не авансом.