"Гроші під ногами депутатів": В Одесі сперечаються через 40 мільйонів

23 вересня 2016, 06:47
Активісти закликали скасувати пільги, а в мерії пояснили, що таким чином легалізують бізнес

«Гроші під ногами депутатів». Деякі не звертали уваги. Фото: «Антикорупційний офіс»

В Одесі активісти забили на сполох через те, що до кінця року бюджет недоотримає 40 млн гривень. Виною тому, на думку активістів "Антикорупційного офісу", пільги, які місто надало організаторам автостоянок. Щоб звернути увагу на проблему, активісти влаштували акцію "Гроші під ногами депутатів" і виклали на порозі муніципалітету ті самі 40 мільйонів сувенірними купюрами. Хтось переступив п'ятисотенні і не звернув уваги, хтось хапався за голову, деякі придивлялися, чи точно на порозі гроші.

У місті питання зі стоянками стоїть досить гостро. Поки що немає достатньої кількості паркоматів, а є платні стоянки. Також є і автохами, боротьба активістів з якими часто обертається відкриттям кримінальних проваджень за статтею "хуліганство". У 2015 році в Одесі знизили податковий збір, і зараз знижку в розмірі від 60 до 90% отримують 168 стоянок. "Ті, хто отримав пільги, займають близько 30 гектарів і повинні платити в бюджет майже 47 мільйонів гривень. Але через знижки до бюджету потрапляє лише 5,5 мільйона, а понад 40 залишаються в кишенях організаторів стоянок", — вважає лідер "Антикорупційного офісу" Олексій Чорний.

Реклама

Самі водії заявляють, що не платили б збільшені податки. "Я готовий віддавати за місяць не більше 200 гривень, при тому що мій особистий заробіток становить 10 тисяч. У мене є сім'я, витрати на бензин, продукти і речі", — зізнається водій Олександр Старцев. А одеситка Валерія Ніколаєва впевнена, що при подорожчанні паркомісць у місті зросте кількість автохамів. "І так паркуються на тротуарах, пройти ніде, особливо біля шкіл і вишів, що розташовані у спальних районах. Якщо ми хочемо від таких водіїв позбутися, треба дати їм можливість паркуватися в спеціально відведених місцях за прийнятною ціною", — вважає дівчина.

Між тим радник мера Одеси і екс-глава КП "Одесатранспарксервіс" Сергій Дубенко, який займався питанням парковок та організацією руху в місті, розповів, як насправді приймалося рішення про пільги. "Вони стосуються тільки стоянок, на яких є абонентське обслуговування. Збір, який сплачують стоянки, непідйомний для них. З кожного місця такий збір становить близько 210 гривень на місяць. Припустимо, на стоянці 40 місць, плюс зарплата охорони — як мінімум чотирьох людей, оплата комунальних послуг і різних робіт, сплата прибуткових податків. Якщо стоянки будуть змушені платити повний збір, щомісячна оплата для власників авто буде близько 600-800 гривень. Це дуже багато", — пояснює Дубенко.

За його словами, у місті мало стоянок і багато машин, тому таке рішення влади не бізнес, а соціальна необхідність. "Якщо оподатковувати стоянки по повній, то люди просто відмовляться платити за місця", — упевнений Дубенко. При цьому на парковках все інакше — там встановлений тариф – п'ять гривень за годину. "Якщо машина стоїть вісім годин — це 40 гривень за день і 1200 на місяць. Це зовсім інші гроші. З них можна сплатити повний податок", — пояснює співрозмовник. І додає, що загальносвітова практика виведення бізнесу з тіні якраз полягає в тому, що бізнесу знижують оподаткування.

Реклама

"Тим не менш, у цьому році депутатами розглядається можливість переглянути надання однакових пільг для всіх стоянок. З наступного року пільгова ставка може визначатися індивідуально для кожної стоянки, залежно від її розташування, сервісу і наявності місць для інвалідів", — прогнозує радник мера.