Кримський міст перебуває під постійною загрозою руйнації: експерт назвав причини

13 вересня 2018, 12:25
Спорудження будувалося поспіхом без застосування західних надійних технологій в небезпечній зоні

Фото: fkutaman

В районі зведеного росіянами Кримського моста існує велика сейсмологічна небезпека через рухомий ландшафт, тому 19-кілометрову споруда схильна до низки ризиків і може бути небезпечною для людей і транспорту. Але для Путіна важливо те, що це політичний проект, який не був реалізований за часів СРСР, а тепер це нібито зроблено.

Про це в коментарі сайту "Сьогодні" розповів екс-міністр туризму АРК Олександр Лієв.

Реклама

"Такого плану об'єкт у Криму обговорювали багато років, і, напевно, більшу частину історії Кримського півострова велися розмови про Керченський міст. Навіть були спроби його будувати. Але найголовнішою складністю є те, що там дуже рухливий ландшафт. Там існує складний стик тектонічних плит, і у зв'язку з цим є велика сейсмологічна небезпека. Природні явища, які в цьому районі постійно ми спостерігали, повинні були бути враховані при проектуванні такого моста. Як насправді вони були враховані в цьому конкретному проекті, мені складно сказати", – зазначив він.

Він додав, що при реалізації проекту будівельники не застосовували кращі сучасні технології, нові методи шляхобудування, мостобудування, які на сьогодні відомі в світі. Також не були залучені відомі світові компанії з досвідом зведення подібних складних будівель.

"Звичайно ж, цього не було. Це була просто російська розробка. При цьому вона була досить поспішною і емоційною, оскільки підганяли щодня на всіх каналах і конструкторів, і будівельників", – сказав екс-міністр.

За його словами, у зв'язку з цим "путінський міст" є скоріше політичним проектом Кремля, ніж надійною якісною і сучасною спорудою.

"Чи може це відбиватися на якості моста? Думаю, такий ризик є. Поспішність відбивається на якості, цьому ще в школі вчили, і, напевно, так і є. За радянської влади гостра потреба в такому мосту була вирішена тим, що Крим був введений до складу України, і вся комунікація АРК (і адміністративна, і транспортна, і т.д.) відбувалася через два транспортних шляхи на перешийку материкової частини. Транспортне сполучення за радянських часів було, звичайно, набагато легше здійснювати через "Аерофлот", і аеропорт "Сімферополь" тоді приймав багато рейсів. Тому такої гострої потреби в мосту не було. Після анексії Криму у РФ з'явилася така гостра необхідність", – нагадав колишній чиновник.

Як додав екс-міністр туризму АРК, на сьогодні в окупованому Криму пересічні громадяни перебувають під впливом пропаганди і формують своє ставлення до Кримського моста по заданій Росією "правильній" установці.

Реклама

"Кримчани перебувають під дуже серйозним впливом російських ЗМІ, пропагандистської машини, над якою працюють справжні інститути, крутіші тих, які будують мости. Ці ЗМІ формують думку кримчан, формують їх страхи, радості. Тому те, що пропагандисти запускають в "м'ясорубку", те потім у вигляді "фаршу" і виходить", – резюмував Лієв.

Як повідомлялося 8 вересня штормом в акваторії Керченської протоки був зірваний з якоря плавкран, який був на якірній стоянці. Екіпаж намагався взяти судно під контроль, щоб уникнути аварії, але штормовий вітер прибив засіб до Кримського моста на ділянці між островом Коса Тузла і фарватером. В результаті плавкран врізався в опору 227 автодорожньої частини моста. 

Нагадаємо, побоювання з приводу того, що Керченський міст, який урочисто відкритий особисто президентом Путіним, впаде, не "відстоявши" свій визначений термін, є у російських вчених.

Також ми писали, що Україна оскаржила незаконне будівництво моста в суді. У Верховній Раді при цьому повідомили, що Міжнародний суд до кінця 2018 року візьметься за Керченський міст. Також Європейський Союз розширив список санкцій, пов'язаний з анексією Криму Росією, а також будівництвом моста через Керченську протоку. 

Реклама