Дніпропетровськ: як в майстерні рятують ікони і старовинні картини

18 квітня 2016, 07:51
Фахівці також реставрують олов'яні литі скульптури і бронзовий годинник

Скульптура «Олень під дубом». Фото: С

Фахівці реставраційної майстерні музею ім. Яворницького щорічно повертають до життя близько ста різних творів мистецтва : старовинні меблі , ікони , картини , предмети побуту . Реставратори , а їх тут працює близько десятка , повинні добре розбиратися у всіх тонкощах створення цих предметів . Будь-яка робота починається з визначення недоліків та дефектів , однак завдання майстра не просто усунути проблему , а зробити це так , щоб все в старовинному предметі виглядало гармонійно .

Ікону врятував один з кращих реставраторів

Реклама

Ікона " Спас Нерукотворний " є твором мистецтва кінця XIX століття . Її декоративне оздоблення – срібний оклад і розкішну різьблена раму – кіот , які виконані в народному стилі . Вона перебувала в жалюгідному стані, але ікону повернув до життя реставратор Сергій Передерій . Цей майстер вважається одним з найкращих в Україні , в музеї він працює вже понад 35 років . На його рахунку – стажування в майстернях Києва , Харкова і навіть Санкт – Петербурзького Ермітажу .

Іконостас полковника

Реклама

Іконостас із зображенням апостолів Петра і Павла був створений в 1839 році полковником Павлом Гогіновим , командиром Олонецкого полку , для проведення церковних служб під час походів . Коли триптих потрапив в руки реставраторів , кіот – особлива шафка – зазнала значних руйнувань . Однак майстрам вдалося відновити реліквію практично в первозданному вигляді .

Сама трудомістка реставрація з усіх

Реклама

Вишита гобеленовим швом картина під назвою " Сценка на природі " п еребувала в колекції знаменитого архітектора Катеринослава Олександра Красносільського . Реставратор Дмитро Коваленко повністю відновив картину в 2003 році. Реставрація гобеленів вважається однією з найбільш складних і трудомістких в декоративно – прикладному мистецтві , адже на неї йдуть місяці . Крім того , фахівцеві потрібно знати різні техніки , якими виконується гобелен .

Заплатки на бронзі

Скульптура " Олень під дубом " виконана з бронзи і є яскравим зразком мистецтва лиття Російської імперії кінця XIX століття . Твори з бронзи тоді користувалися великою популярністю і були ознакою доброго смаку . Складність реставрації цієї скульптури полягала в тому , щоб після завершення відновлювальних робіт всі виправлення органічно вписалися в стиль і не виглядали плямою – латкою . Проте художник – реставратор Валерій Десятерик , на думку співробітників музею , впорався зі своїм завданням ідеально .

Старовинний годинник з класичними проблемами

Класичний настінний годинник потрапив в майстерню з класичними проблемами : брудний корпус , невідрегульований механізм , зламаний маятник . Реставратори відзначають , що ремонт був складним – довелося підбирати відсутні стрілки , скло , деталі того ж часу , до якого відносяться годинник , а також обробляти їх за тими ж технологіями , які застосовувалися спочатку при їх створенні.

Перський птах удачі з заліза

Павич з заліза був відлитий в Персії в кінці XVIII – початку XIX століть. Роботи з ним було багато, адже майстри відзначають, що жоден метал не схильний до настільки сильного руйнування, як залізо і його сплави. Витвір мистецтва довелось вимочувати в розчині сульфамінової кислоти і навіть поміщати в спеціальну вологу камеру, щоб відчистити від хлоридів, які могли погубити статуетку. До речі, цього павича в музеї вважають щасливим – при роботі над ним у реставраторів, одного за іншим, здійснювалися радісні події в житті і вирішувалися давні проблеми.