Дніпрян возитимуть німецькі б/у трамваї

25 травня 2018, 06:18
За словами віце-мер міста Михайла Лисенка, покупка б/у трамваїв – вимушений захід

«Інтер'єр». Акуратні німецькі вагони припали до душі віце-меру. Фото: facebook.com

Трамвайне депо Дніпра чекає поповнення. Можновладці мають намір закупити в Німеччині 60 вагонів вартістю приблизно 25 000 кожен. При цьому мова йде про склади, які вже побували в експлуатації. Але чиновники заспокоюють: це орієнтовні цифри, і все ще детально розрахують. "Сегодня" з'ясувала, які проблеми має міський електротранспорт.

Чиновники пояснюють своє рішення вигідною ціною і гарною якістю рухомого складу, який після модернізації зможе їздити по Дніпру. Щоб особисто переконатися в якості вагонів, віце-мер Михайло Лисенко з робочою поїздкою відвідав Лейпциг.

Реклама

"За дорученням мера був на огляді трамваїв, які реалізуються в місті-герої Лейпцигу. Загальна кількість трамваїв становить 100 одиниць. Їх планують продавати, починаючи з серпня, по дві одиниці на місяць, – заявив Лисенко в соцмережі. – Орієнтовна вартість трамвая становить близько 25 000. Ще раз кажу – це орієнтовні цифри. Зараз детально все прорахуємо і будемо приймати рішення".

За словами Лисенка, покупка б/у трамваїв – вимушений захід. Купувати новий рухомий склад місту поки не вигідно через те, що трамвайні рейки прокладали більше 60 років тому (за винятком вулиць Чернишевського, Робочої, Шмідта, а також Донецького шосе та Кайдацького мосту, де їх недавно оновили). А це, в свою чергу, негативно позначиться на нових трамваях, які влетять в копієчку. Наприклад, ціна нового трамвая компанії "Татра-Юг" становить близько 1 млн.

Оновлення трамвайного полотна теж задоволення не з дешевих.

"Вартість заміни одного кілометра шляху становить 16 млн грн. Щоб замінити найбільш "убитий" шлях в місті, буде потрібно близько 250 млн грн. Так стоїть прямо зараз купувати нові трамваї і відправляти їх на неминучу загибель?" – міркує Лисенко.

До слова, успішний досвід модернізації б/у трамваїв у міста на Дніпрі вже є.

Реклама

"За минулі 15 років рухомий склад новими трамваями не поповнюється. Оновлення відбувалося за допомогою європейських країн, але купували колишні у вживанні трамваї. Потім їх модернізували під нашу ширину колії, і, відповідно, вони зараз досить успішно експлуатуються", – розповідає "Сегодня" директор міськдепартаменту транспорту і транспортної інфраструктури Ігор Маковцев.

Трамвай. Завдяки низькій підлозі сідати в вагон зручніше. Фото: facebook.com

КАДРОВИЙ ГОЛОД. Ще одна проблема, яку зараз відчуває міський електротранспорт, – недолік обслуговуючого персоналу.

Реклама

"Якщо ми говоримо про електротранспорт, то потрібні водії трамваїв і тролейбусів, їх на даний момент не вистачає 150-200 осіб", – нарікає Маковцев. Також потрібні слюсарі, які будуть лагодити транспорт, і кондуктори. Проблема кадрового голоду стосується і метрополітену.

СПРАВИ "РОГАТИХ". А ось тролейбусне депо оновлюється куди швидше. Днями в місті була закрита поставка нових "рогатих".

"За останні три роки рухомий склад оновився на 50%. Ми купили 51 тролейбус. Деякі нові тролейбуси прийшли буквально минулого тижня", – говорить Маковцев.

У МЕТРО: НОВИНКИ І СЕРВІС

Тим часом дніпровський метрополітен покращує якість обслуговування городян і впроваджує нові технології.

"Зараз ми займаємося програмою для маломобільних груп, проводимо модернізацію окремих пристроїв, які спрямовані на економію енергопостачання. Наш метрополітен нічим не поступається Харкову і Києву. Не хочу забігати наперед, але ми застосовуємо нову систему управління ескалаторами – вони будуть сповільнюватися. Це нова система, на тих типах ескалаторів, які стоять в Україні, такого поки ніде немає", – повідомляє головний інженер Дніпровського метрополітену Сергій Яріновський.

Нагадаємо, Одеса отримала шість нових тролейбусів з Білорусі. Вони вже почали проходити обкатку, і буквально днями вийдуть на лінію. Ці тролейбуси будуть працювати на маршруті №7. До кінця травня в Одесу прибудуть ще чотири машини.

Нагадаємо, в Європейських містах з'являться аномально довгі тролейбуси.

Також читайте, як виглядає найдорожчий тролейбус в світі.