Добрі ідеї: переселенець з Донбасу запустив в Одесі таксі для візочників

13 березня 2016, 06:45
У мікроавтобусі Volkswagen обладнані чотири місця для інвалідів у візках і дев'ять пасажирських місць для супроводжуючих

Інва-таксі. Ідея проекту виникла <spa

Вже більше трьох місяців в Одесі працює таксі для людей з особливими потребами . Реалізація проекту зайняла близько року , а відкрилося таксі в День інвалідів , 3 грудня. Автором ідеї є переселенець з особливими потребами з Донецька Віталій Кравченко , який перебрався до Одеси влітку 2014 року через бойові дії на сході України . Вдома у чоловіка був свій інтернет – магазин , але бізнес довелося залишити , коли почалися обстріли аеропорту .

"Свого часу в Донецьку існувало таксі для інвалідів, яке перевозило одну людину або групу колясочників. Зараз я проживаю в санаторії Пирогова, у Куяльнику, під Одесою, разом з моїми співвітчизниками з особливими потребами. Одеса – туристичне місто, тут є на що подивитися. Але і море, і театри, і інші пам'ятки були недоступними для людей з обмеженими можливостями – жодне таксі не змогло нам надати машину, яка б відвезла кілька колясочників в центр міста", – розповідає автор ідеї таксі "Турбота" Віталій Кравченко.

Реклама

Автор ідеї Віталій Кравченко . Переселенець розробив проект і випробував його зручності на собі. Фото: Impact Hub Odessa

Ідея проекту у нього з'явилася під час навчання в бізнес – інкубаторі для вимушених переселенців " Новий відлік " , який організували українські та зарубіжні благодійники . Після чотирьох місяців навчання економічної грамотності та пізнання маркетингових секретів , Віталій представив свій соціальний проект на суд одеської громадськості , представників бізнесу і влади . Ідея знайшла чималу організаційну та фінансову підтримку з боку партнерів інкубатора .

Реклама

" Найскладніше було знайти мецената , адже мало хто в місті розуміє потреби інвалідів . А маршрутники і таксисти нерідко відмовляють таким пасажирам тільки тому , що не знають , як скласти коляску , куди її подіти , як пересадити людину . Тому я вирішив реалізувати проект таксі , де водій не тільки б довозив пасажира , але разом з волонтером супроводжував би його до будинку , поліклініки , допомагав піднятися по сходах , притримав двері " , – пояснює " Сегодня" Віталій Кравченко .

Пандус . Мікроавтобус Volkswagen обладнаний кріпленнями і під'їздом. Фото: Impact Hub Odessa

Реклама

Зараз в одній машині може перебувати до семи колясок. У мікроавтобусі Volkswagen обладнані чотири місця для інвалідів у візках і дев'ять пасажирських місць для супроводжуючих. Залежно від кількості колясок можна прибирати звичайні сидіння. Крім того, тут є пандус для зручного заїзду та кріплення, щоб коляска перебувала на одному місці під час поїздки. Коштує поїздка в обладнаному мікроавтубусе 150 грн за годину (спочатку ціна була 5 грн/км). При цьому звичайне легкове таксі обходиться одеситам в 7 грн за км, а час поїздки, при дотриманні міського швидкісного режиму, обійдеться в 420 грн.

Вартість години в інва – таксі – 150 грн , а в звичайному легковому – 420

" У нас поки тільки одна машина , і її вистачає , але з приходом літа попит підвищиться – приїдуть відпочиваючі . Для груп ми робимо знижки , крім того , безкоштовно перевозимо на зимові та літні свята в Одесу дітей інвалідів – переселенців з області " , – розповідають учасники проекту і додають , що в планах проекту – розширити автопарк . Тепер завдяки проекту всі , хто раніше стикався з труднощами переміщення по місту , можуть з комфортом відправитися в будь-яку точку Одеси і області .

ПЕРЕВІЗНИКИ ПРИЄДНАЮТЬСЯ

" Мадам Одеса 2016 " . Наталя Чехонацкая на таксі після конкурсу . Фото: facebook.com

Послугами таксі для інвалідів користуються щодня , тільки під час січневого снігопаду замовлень було менше . Крім вимушених переселенців з обмеженими можливостями , в Одесі сьогодні проживає близько 5000 таких городян – всі вони потребують безпечного і комфортного транспорту . Відповідаючи на запити населення , влада вже оголосила конкурс серед перевізників на міських маршрутах . Тепер місто буде віддавати пріоритет транспортникам з машинами , обладнаними для людей з особливими потребами .