Єдиний квиток в Харкові: бути чи не бути

24 січня 2016, 06:45
Фахівці працюють над проїзним, який діятиме у трамваях і тролейбусах, і можливо в маршрутках

Електронні карти - замість контролерів. Фото: gogetnews.info

У Харкові знову заговорили про необхідність введення єдиного проїзного квитка на метро, тролейбус і трамвай. За цей проект в мерії взялися ще в 2011-му і навіть запустили перший його етап у метрополітені. У підземці ноу-хау прижилося : вже четвертий рік харків'яни користуються разовими квитками і безконтактними електронними картками , яких за цей час випустили близько двох мільйонів . Тепер новинка може торкнутися і наземного транспорту , в якому контролерів хочуть замінити валідаторами , що знімають гроші за проїзд з пластикових карт.

Як розповів нам віце-мер Євген Водовозов , зараз спеціально створена робоча група розробляє концепцію єдиного проїзного квитка . Це перший етап роботи, після якого можна буде приступити до розробки технічного завдання . Конкретних термінів чиновник не називає , але в мерії хочуть, щоб єдиний квиток був готовий в цьому році.

Реклама

Невідомо на сьогоднішній день і те, в яку суму обійдеться весь проект, але для його реалізації міська влада залучатиме позабюджетні кошти. "Коли у нас будуть готові технічне завдання та умови, буде створена конкурсна комісія та інвестиційний конкурс. Потім інвестор, який виграє конкурс, прийме для себе рішення, в якій компанії закупить необхідне обладнання, – пояснює Євген Водовозов. – Ми ж, зі свого боку, повинні вказати інвестору наш тип картки , широту її застосування, адже, наприклад, в Баку , карткою метрополітену навіть платять за комунальні послуги. Відповідно, від типу картки буде залежати тип валідатора , який нам потрібно. Нарешті, ми повинні визначити оптимальну кількість терміналів для поповнення карток і зробити так, щоб їх розташування було зручним ".

У мерії також запевняють, що поява єдиного квитка не спричинить за собою витрат з боку транспортних підприємств і підвищення вартості проїзду . Більше того , проект дозволить впровадити в місті системи лояльності та тарифні плани за європейським зразком. І для їх розробки чиновники будуть звертатися до компаній , які вже займалися цим на Заході. Не виключено, що після впровадження єдиного проїзного для електротранспорту в мерії візьмуться і за маршрутки , але поки що цей проект лише в думках чиновників. "Я б хотів , щоб у підсумку у нас була єдина система, що включає всі види міського транспорту , але це дуже непросте питання, у тому числі і з законодавчої точки зору", – говорить Євген Водовозов.