Якби не війна: які плани з розвитку Донбасу зруйнували бойовики

11 липня 2015, 08:00
Регіон втратив можливість взяти євротурнір, а також побудувати наземне метро і льодову супер-арену

Проект "Кальміус Арени". Фото: з відкритих джерел

Війна на Донбасі відкинула шахтарський регіон на 20-30 років тому. Деякі донеччани , поживши під владою бойовиків так званої " ДНР " , взагалі вважають, що знаходяться десь в періоді між 1933 і 1937 роками з усіма витікаючими реаліями того часу. Сегодня.ua розбиралася , як би міг виглядати Донецьк, якби все залишалося як і раніше – Донбас не знав війни, а заявлені проекти знайшли б своє практичне втілення .

Євробаскет-2015

Реклама

У вересні цього року міг би відбувся чемпіонат Європи з баскетболу . Після футбольного Євро-2012 Донецьк знову б занурився в атмосферу спортивного свята, навіть незважаючи на те, що фанатів баскетболу тут трохи менше, ніж футбольних " тіффозі " .

Кілька днів веселощів , численні туристи , нові враження були б Донецьку гарантовані – ми вміємо зустрічати гостей. І українські прапори майоріли б на кожному розі, як у 2012 році, і ніхто б не бачив нічого поганого в тому, що місто прикрашене державними двоколором . А туристи з країн Євросоюзу , як і три роки тому, обносили б магазини місцевих сувенірів і хендмейд і писали захоплені повідомлення в соцмережах про красу донецьких дівчат і мужність хлопців. Все це вже було – у нас просто був шанс отримати кілька днів абсолютного позитиву і адреналіну.

"Кальміус Арена"

Реклама

До Євробаскету в Калінінському районі Донецька будувалися спортивна багатофункціональна "Кальміус Арена" на 16 тисяч місць і тренувальні бази.

Замість покинутого стадіону " Динамо " неподалік від центру міста повинен був з'явитися сучасний спорткомплекс , не менш значний ніж стадіон "Донбас Арена". Після завершення Євробаскету "Кальміус Арена" став би домом для хокейного клубу "Донбас " і баскетбольного клубу "Донецьк". Тут же передбачалося і проводити концерти зірок естради. Вартість будівництва "Кальміус Арени" оцінювалася в $ 80 мільйонів . Крім того місто отримало б доглянутий солідний шматок землі біля Кальміусу , реконструйовану дорогу поряд плюс нову розв'язку , а також нові робочі місця та вагомі відрахування до міського бюджету .

Реклама

Наземне метро

Двадцятирічні мрії донеччан про власний підземному метрополітені так і не збулися, але в 2015 році в шахтарській столиці повинно було з'явитися наземне метро. Проектом харківського інституту " Метропроект " передбачалися три гілки , що беруть свій початок в автостанції "Центр" : перша – через Гілку до залізничного вокзалу та аеропорту , друга – через Ленінський проспект в мікрорайон Текстильник , третя – через Мотель в Пролетарський і Будьонівський райони. За словами тодішнього заступника мера Донецька Володимира Тарабановського, частина дороги повинна була бути наземною , частина – естакадною . Загальна протяжність ліній склала б 52 кілометри . Інтерес до проекту донецького монорельса проявили і державні, і приватні компанії , так що шанси отримати в цьому році довгоочікуване метро у донеччан були дуже великі.

Об'їзна дорога

До 2015 року Служба автомобільних доріг Донецької області в особі тодішнього начальника Михайла Зварича обіцяла впоратися із закінченням робіт з будівництва об'їзної дороги навколо Донецька .

"Залишилося 20 кілометрів четвертої черги . Швидше за все , ділянка від вулиці Кірова до Запорізької дороги зробимо до 2015 року ", – заявив Зварич із застереженням " якщо буде фінансування " . Втім , останнім часом гроші на донецькі дороги знаходилися майже справно. Нова 6- смугова дорога із заявленою швидкістю руху автомобілів в 120-130 км /год повинна була пов'язати Харківський, Дніпропетровський, Запорізький та Маріупольський напрямки , забрати більшу частину міжміських і внутрішньоміських перевезень.

Торговые центры и дворцы

З великою часткою ймовірності можна припустити, що вже закінчилося б будівництво двох нових торгових комплексів "Ашан" і " Епіцентр" у Київському та Ленінському районах Донецька, а також торгово -розважальний комплекс " Роуз парк" на кордоні з Макіївкою , будівництво яких почалося ще два роки тому.

Також у квітні 2015 -го планувалося завершити повну реконструкцію Палацу культури імені Горького вартістю понад 60 мільйонів гривень. Проектом реконструкції була передбачена прибудова двох блоків з боку дворового фасаду , прибудова з боку головного фасаду , надбудова одного поверху , розширення глядацької зали , пристрій балкона для глядачів, нова обробка і посилення – поліпшення несучих конструкцій будівлі .

ЦУМ

До початку 2015 Донецьк можу отримати оновлений центральний універмаг – проект реконструкції одного з найбільш примітних донецьких будівель, ЦУМу , припускав кардинальну зміну його вигляду . Він повинен був стати п'ятиповерховим (правда , два нових поверху планувалося зробити підземними ) , внутрішній двір хотіли забудувати і тим самим збільшити площу торгових площ. Так само в ЦУМі повинен був з'явитися сімейний клуб – розважальний центр і дитячий світ . У мріях забудовників оновлений ЦУМ повинен був відкритися під Новий рік , але – не збулося.

Південний автовокзал

У 2015 році єдиний залишився " в живих" автовокзал Донецька тільки змінив вивіску "Південний" на "Південний " , а адже ще позаторік оператор автобусних станцій обіцяв, що автовокзал в цьому році буде повністю оновлено. "Будуть реконструйовані посадочні платформи, замінені навіс і наземне покриття . Крім того, планується побудувати нову будівлю. Крім кас, в ньому розмістять комфортний зал очікування , кімнати відпочинку, громадські туалети . Так що , пасажирам не доведеться мерзнути в очікуванні своїх автобусів , як і на з/ д вокзалі, вони зможуть грітися в затишних кріслах ", – розповів якось про плани представник компанії -забудовника Олександр Чубарєв . Навіть був уже визначений інвестор , який погодився відремонтувати "Південний".

Етномісто "Дике Поле"

Два роки тому в Донецьку почалася підготовка до створення музею під відкритим небом - етноміста "Дике Поле " . На березі Нижньокальміусського водосховища, між проспектом Миру та дамбою на Гладківці повинні були з'явитися садиби древніх поселенців і величезна дозорна вежа, козацька пристань , у якій мали швартуватися прогулянкові судна – козацькі "чайки" і струги , а також кулешная хата і курінь козацької старшини з портретами всіх гетьманів Запорізької Січі. За задумом автора проекту Віктора Гріз и, відвідувачі " Дикого Поля " змогли б вивчити в етномісті всю історію Київської Русі.

Організатори також обіцяли побудувати плавучу сцену на понтонах , за якої б відкривався приголомшливий вид на низку териконів , що додало б проведеним перфомансам , фестивалям і концертам самобутній донецький шарм. На жаль , після розстріляних творів в арт- центрі "Ізоляція" очікувати появи самобутнього етнопроекта в Донецьку вже не доводиться.

Сланцевий газ

Торік, як заявляв директор компанії " Shell Україна " Грем Тайлі , на Юзівській ділянці – в Олександрівському, Костянтинівському і Артемівському районах Донецької області – повинні були початися геологорозвідувальні роботи з пошуку і видобутку вуглеводнів. Компанія почала проводити оцінку базового стану навколишнього середовища Юзівської ділянки , але з відомих причин зупинила роботи, а потім і зовсім відмовилася від видобутку газу ущільнених пісковиків. Будь все як планувалося , цього року почалася б видобуток газу : регіон отримав би 10 % від видобутку і кілька сотень робочих місць. Плюс , звичайно, енергонезалежність регіону.