Якщо залізниця на Донбасі припинить роботу, постраждають мешканці окупованих територій і вся країна – експерт

28 листопада 2014, 14:24
Вивезти вже видобуте вугілля, яке лежить на складах шахт в Селідово, Красноармійську, Добропіллі, буде неможливо

У Федерації металургів України заявили, що з побоюванням очікують припинення вантажоперевезень на Донецькій залізниці. Фото: "Укрзалізниця"

Голова Всеукраїнського об'єднання організацій роботодавців вугільної промисловості "Укрвуглероботодавці" Станіслав Янко вважає, що якщо Донецька залізниця не буде функціонувати через припинення фінансових операцій на окупованих територіях Донбасу, то це негативно позначиться на роботі підприємств всього регіону.

На думку галузевого фахівця, вивезти вже видобуте вугілля, який лежить на складах шахт в Селідово, Красноармійську, Добропіллі, буде неможливо, а це за даними фахівця, – близько 15 тисяч тонн.

Реклама

Голова Федерації роботодавців транспорту України Орест Климпуш припускає, що якщо перевести банківські розрахунки та диспетчерські центри на підконтрольну територію, можна було б вирішити питання і не зупиняти роботу залізниці. "Потрібно знайти філію банку, яка обслуговує Донецьку залізницю на підконтрольній території і перевести всі розрахунки . Крім того потрібно знайти, якщо не оптимальні, то найбільш підходящі місця, куди можна перевезти диспетчерські пункти та структури управління", – говорить Климпуш.

Нагадаємо, що раніше у Федерації металургів України заявили, що з побоюванням очікують припинення вантажоперевезень на Донецькій залізниці, яке призведе до зупинки металургійних та гірничо-видобувних підприємств України. Таку думку висловив голова ФМУ Сергій Біленький.

За його словами, до таких наслідків призведе виконання Укрзалізницею Указу Президента від 14 листопада 2014 р. № 875/2014 "Про рішення РНБОУ від 04.11.2014 р. "Про невідкладні заходи щодо стабілізації соціально-економічної ситуації в Донецькій і Луганській областях". У документі йдеться про припинення в районі проведення військових дій діяльності державних підприємств, установ і організацій.

Реклама

Таким чином, стануть неможливими будь-які платежі на адресу Донецької залізниці, що призведе до повної зупинки як вантажного, так і пасажирського сполучення на території Донецької області – причому по всій, а не тільки в зоні бойових дій.

Федерація металургів України стурбована ситуацією, що склалася і закликає не допустити припинення вантажних залізничних перевезень в зоні бойових дій.

За оцінками Сергія Біленького, припинення сировинних поставок вугілля і коксу (320 тис. тонн у листопаді) і ЗРС (450 тис. тонн у листопаді) призведе до повної зупинки роботи не тільки підприємств, розташованих на території, підконтрольній "ДНР / ЛНР" (Алчевський МК, Єнакіївський МК, Авдіївський КХЗ та інших), але і, наприклад, найбільших маріупольських меткомбінатів (Азовсталь, ММК ім. Ілліча). Сумарний вантажопотік металопродукції по цих підприємствах становить 500-600 тис. тонн на місяць.

Реклама

Крім того, приблизно на третину скоротяться і експортні відвантаження чорних металів через порти (330-350 тис. тонн щомісяця, в основному через порт Маріуполь). Постраждають і порти Одеського регіону (недоотримання 10-20 тис. тонн щомісяця). У жовтні 2014-го Україна експортувала через порти 990 тис. тонн чавуну і сталевого прокату.