Глобальна приватизація: всі порти півдня України виставлять на аукціон

16 травня 2015, 08:00
Держава розпродає свої частки в акціях найбільших одеських підприємств

Багатостраждальний Припортовий завод. В черговий раз

Днями Кабінет міністрів України прийняв постанову "Про проведення прозорої та конкурентної приватизації в 2015 році". Всього в переліку – понад триста державних об'єктів , а також всі морські торговельні порти Півдня. Тільки в Одеській області незабаром можуть стати приватними близько двадцяти підприємств . "Сегодня" дізналася, які це будуть об'єкти і чим така ініціатива обернеться для нашого регіону.

Згідно з постановою Кабміну , в Одесі з молотка підуть ТЕЦ, "Одесаобленерго ", " Облшовк ", Припортовий завод , завод радіально-свердлильних верстатів, Одесадержпроект , Обласне підприємство по племінній справі у тваринництві та машинобудівне об'єднання "Оріон" .

Реклама

У Миколаєві така ж доля спіткає , крім інших, ТЕЦ і Миколаївобленерго , а в Херсоні – Херсонводбуд . Також приватним власником може обзавестися Чорноморське морське пароплавство , Чорноморський яхт- клуб , Станція юних техніків Південної залізниці, Дністровський риборосплідник , Чорноморський суднобудівний завод , Українське Дунайське пароплавство , Чорноморське головне морське агентство " Інфлот ".

З морських торговельних портів в південному регіоні з молотка підуть абсолютно всі: "Південний " , Іллічівський, Одеський, Ізмаїльський , Миколаївський, Білгород-Дністровський, Херсонський і Ренійський .

В Одеській ОДА до ініціативи тотальної приватизації ставляться неоднозначно . На думку директора департаменту економічного розвитку і торгівлі Олега Муратова, до кожного випадку треба підходити індивідуально.

Реклама

"Перш за все , треба звернути увагу на прибутковість підприємств . Наприклад, за останні чотири місяці в одеських портах вантажопотік збільшився на 6% порівняно з аналогічним періодом минулого року і склав 33 млн тонн вантажу , і це добре для області. А ось збиткові підприємства необхідно виставляти на аукціон за голландським принципом – озвучувати найвищу ціну , а потім її знижувати ", – поділився думкою чиновник. Також він додав, що зараз реально приватизувати тільки Припортовий завод.

До можливої приватизації скептично ставляться і на самих підприємствах . В "Одесаобленерго" , наприклад, вважають , що при продажу державних акцій мало що зміниться . " Частка держави в підприємстві становить всього 25% , і якщо хтось і зможе знайти кілька мільярдів доларів на їх покупку , то на ціну або якість послуг це не вплине. Адже всі підприємства , які постачають електроенергію, працюють у єдиному правовому полі і ціни встановлюють відповідно до Нацкомісії регулювання у сфері енергетики ", – пояснив прес -аташе енергетиків Олександр Левіт.

"СТРАТЕГІЧНІ ОБ'ЄКТИ ВИВЕСТИ"

Реклама

На думку деяких експертів, проводити приватизацію зараз невигідно для країни. " Девальвація національної валюти , а також війна не сприяє вдалим торгам і не поповнить бюджет" , – вважає економіст Ігор Шутов .

За його словами , не можна вважати державні підприємства збитковими, адже останнім часом закриваються саме приватні фірми, які не впоралися з кризою. " Результатами приватизації може стати як розвиток, так і навмисне доведення підприємства до банкрутства з метою усунення конкурента", — нагадує Шутов і додає, що покупцями великих підприємств можуть стати " західні інвестори , олігархи , наприклад , Коломойський , а також люди Порошенка і Яценюка" .

Крім того, експерти побоюються за безпеку України у зв'язку з " тотальним розпродажем ". " У цьому переліку чимало стратегічних об'єктів. Наприклад, порти. Їх треба вивести із списку ", – упевнений політолог Вадим Карасьов.