Харків'янка створює з гіпсу об'ємні портрети акторів і персонажів картин

8 березня 2016, 06:50
Марина Лисяна надихається шедеврами Врубеля, Родена і обличчями незнайомців

   

Реклама

Харків'янка Марина Лисяна створює об'ємні портрети з гіпсу, які перемагають на міжнародних скульптурних конкурсах. Яскраві образи харків'янка черпає в кінематографі і полотнах великих художників, але прототипом для її робіт може стати навіть незнайомець в метро.

Художник за освітою, Марина давно перекваліфікувалася на більш прибуткову спеціальність веб-дизайнера. "Але душа просить чистого мистецтва, роботи не на замовлення. П'ять років тому я почала займатися скульптурою, яку я зовсім непрофільно вивчала ще в художньому училищі", – розповіла "Сегодня" Марина.

Тих знань виявилося досить для того, щоб освоїти скульптурний пластилін і гіпс. Однак художниця творить без строгих правил, не малює ескізів і ліпить без натурників, все народжується в руках прямо в процесі. Часто прототипами об'ємних портретів стають персонажі картин видатних художників: наприклад, "Царівна-Лебідь" Михайла Врубеля і "Божевільна Грета" Пітера Брейгеля. Переносячи портрети цих героїв в скульптуру, Марина привносить в їх образи щось своє. Серію таких робіт вона називає "Діалоги з художниками".

"Мене надихають переживання, може надихнути і фільм. Таким кінематографічним натхненням став портрет Бенедикта Камбербетча, який зіграв головну роль в серіалі "Шерлок". А іноді їду в метро, дивлюся на людей і розумію, що у мене народжується сильне бажання зліпити портрет когось із пасажирів. Так, я побачила чоловіка, що занурився в роздуми, і він мені нагадав роденівського "Мислителя". Але моя скульптура "Думка" – образ збірний", – розповідає Марина, додаючи, що в кожен портрет вкладає частинку себе. "Коли я беруся за роботу, ліплю саме те, що мені близьке. Завжди присутній якась автопортретність. Наприклад, багато людей вважають, що робота "Промінь сонця" – це мій автопортрет, хоча я не намагалася створити портретну схожість", – поділилася Марина.

На створення однієї скульптури у неї йде близько місяця. Крім того, деякі роботи Марина забарвлює, імітуючи метал. За її словами, це дуже складний процес: акрилові фарби художниця наносить пензлем, аерозолем, поролоновим спонжем і ватою в декілька шарів.

Майже всі роботи харків'янки брали участь в скульптурних конкурсах і виставках. "Божевільна Грета" і "Луч солнца" зайняли перші місця на міжнародному конкурсі в Венеції, а "Повітряний поцілунок" пішов з молотка на благодійному аукціоні в допомогу дітям з обмеженими фізичними здібностями. Тим часом Марина мріє, щоб скульптура стала її основним заняттям.