Харківські заводи хочуть врятувати за рахунок Донбасу

7 червня 2015, 18:37
Дефіцит замовлень для підприємств хочуть заповнити виробництвом, загубленим через війну

У Харкові думають про порятунок підприємств. Фото:

Обласні чиновники обурюються : більше трьох десятків харківських заводів не можуть працювати на повну силу , оскільки держава не забезпечує їх достатньою кількістю замовлень. Зокрема, держконцерн "Укроборонпром" майже не робить великих замовлень нашим підприємствам , серед яких – завод імені Малишева і КБ Морозова . Схожа ситуація з заводами, які перебувають у підпорядкуванні Мінекономрозвитку і торгівлі . Наприклад, Харківський авіазавод зараз виживає лише за рахунок замовлень з Казахстану , тоді як для України він готовий хоч зараз поставити мінімум два літаки АН -74.

Як розповів "Сегодня" заступник губернатора Марк Беккер, зараз завантаженість харківських підприємств в середньому становить близько 50%.

Реклама

"Промисловий потенціал області величезний: у нас є великі заводи і, що найголовніше, технології та кадровий склад . Крім того, є підприємства, які виконують повний цикл робіт", — каже Беккер . За словами чиновника , губернатор підписав 18 звернень до органів державної влади з варіантами щодо виходу з ситуації. Зокрема, в ХОДА запропонували " Укроборонпрому " налагодити на харківських підприємствах виробництва, які Україна втратила через військові дії на Донбасі.

"Ми могли б розмістити певні технологічні можливості на території наших заводів. Мова йде про пакет , що складається з 200 найменувань того, що може робити Харківська область замість виробництв , втрачених на Донбасі", – говорить заступник губернатора. Наприклад, за його словами , КБ з двигунобудування і завод імені Малишева здатні випускати автомобільні дизельні двигуни подвійного призначення. Правда , щоб налагодити таке виробництво , потрібно щонайменше 800 млн грн.

Експерти запевняють : заміщення харківськими підприємствами загублених на Донбасі виробництв – вже запущений процес , який триватиме . Зокрема, Харків може взяти на себе випуск продукції машинобудування.

Реклама

"У нас є локомотивне депо " Основа" , де поки ремонтують лише тепловози, а адже там можна налагодити складання машин на рівні " Луганськтепловозу ", – каже заслужений економіст України Леонід Рубаненко. Експерт переконаний, що практика заміщення принесе чимало плюсів : робочі місця для місцевих жителів і переселенців , а також прибуток для області.

Нагадаємо, чиновнику з Харківської області світить 12 років за хабар.