Цікава професія: картограф заради точної карти Одеси пройшов 1000 км

17 квітня 2017, 05:13
Картографи спілкуються з підприємцями і їздять на панорамомобілі

Спеціаліст зі збору даних. За півроку пройшов понад 1000 км і вніс в довідник близько 7000 організацій. Фото: П. Мординська

Напередодні туристичного сезону в Одесі сучасні картографи уточнюють дані для електронних довідників і карт. Вони, як і представники цієї професії багато століть назад, особисто обстежують місто сантиметр за сантиметром, щоб надати людям найбільш точну інформацію, але отримані дані через планшет відразу завантажують в електронну базу в мережі, де їх вже обробляють інші фахівці. "Сегодня" разом з нью-картографом прогулялася по новому житлового масиву в Київському районі міста і дізналася, як створюють карту XXI століття.

Андрій Лавров збирає і обробляє дані для сервісів "Яндекс.Карти" і "Яндекс.Довідник". Він цілими днями ходить по місту, перевіряючи точність карт і додаючи найменування нових організацій в путівники. Тільки за півроку він подолав понад 1000 кілометрів, що приблизно дорівнює ширині Чорного моря, і зібрав інформацію про 7000 організацій. А наше завдання – обстежувати всі установи житлового масиву.

Реклама

За словами Андрія, фірмова кепка і стандартне привітання зазвичай переконують підприємців розповісти про свій заклад. І він має рацію: лише в одному закладі з нами категорично відмовилися спілкуватися. "Хтось більш вимогливий, підозрілий, а деякі хочуть посвідчення подивитися, – розповідає фахівець. – Бувають люди, які принципово не хочуть іти на контакт і придумують дивні аргументи. Одного разу співрозмовник взагалі заявив, що я представляю податкову".

Всі дані відразу заносять в планшет. Фото: П. Мординська

Реклама

Спеціаліст повчає: пересуваючись по місту, доводиться відзначати і перевіряти ще раз всі деталі. Проїзди, пішохідні доріжки, фонтани, дитячі майданчики: якщо чогось на карті не вистачає, він сам вносить дані. Працювати доводиться в будь-яку погоду, а на випадок дощів, хуртовин та штормів є маленькі хитрощі. "Якщо погода просто погана, я вирушаю в торговий центр і працюю під навісом", – ділиться професійними секретами Андрій. Нам пощастило: погода була гарною, так що ми встигли обійти всі магазини, салони краси і навіть танцстудію, яких ще не було на карті.

Наш співрозмовник зізнається, що при описі ринку заходити в кожен магазин не обов'язково, важливо лише уявити весь спектр товарів. Найскладніше вивчати бізнес-центри, адже охорона не пускає туди сторонніх. Але і тут фахівець знаходить вихід – фотографує інформаційний стенд з назвами фірм біля входу, а вдома у всесвітній павутині вже уточнює дані компаній.

Правда, незважаючи на сучасні технології, дані, завантажені Андрієм в електронну базу, ще раз перевіряють. У підсумку весь процес займає до півтора місяців, а потім ще і проводиться панорамна зйомка вулиць. "Знімаємо в міру того, як застарівають дані. Зазвичай цим займається мобільна команда, яка їздить на панорамомобілі по різних містах", – розповіла прес-секретар "Яндекс. Україна" Ольга Гриценко.