Винахідник. Натхненний електроавтомобілем Tesla, три роки збирав оптимальний зразок батареї. Фото: objectiv.tv Батарея. Для автомобілів та енергозбереження
Харківський винахідник нової акумуляторної батареї для електроавтомобілів Олександр Ціхмістро чекає документи, що підтверджують унікальність трирічних праць. "Сегодня" з'ясувала, чим розробка відрізняється від існуючих моделей і чому розробникам електрокарів Tesla варто хвилюватися.
44-річний інженер-електромеханік, який закінчив ХПІ і Державну льотну академію, працював над створенням аккумулятрной батареї три роки і зараз готовий представити її інвесторам. Ідея створити установку з'явилася у харків'янина після того, як американські розробники випустили електроавтомобіль.
"Було багато експериментів, моделей батарей, поки я не створив оптимальний варіант пристрою", – каже винахідникь.
Після того як акумуляторна батарея повністю влаштувала розробника, він відразу ж зайнявся її реєстрацією і в квітні 2017 року запатентував дослідну модель. Документи, що підтверджують це, повинні прийти на наступному тижні. Зараз же Олександр оформляє патент на сам винахід.
УНІКАЛЬНІСТЬ. В основі пристрою харківської розробки знаходяться елементи батареї, яку використовують у відомому автомобілі. Інші ж конструктиви виготовили на харківських підприємствах.
"Сенс у тому, що елементи одні й ті ж, тільки зібрані за іншою технологією, що дозволяє використовувати їх більш ефективно", – ділиться винахідник.
Українська батарея для електромобіля буде складатися з 12 модулів загальною потужністю 24 кіловата. Але поки зібрані тільки два, кожен з яких важить 15 кг. Акумуляторна батарея оснащена системами підігріву, охолодження, а також пристроєм пожежогасіння, яких поки немає ні в одному автомобілі. Але головна перевага конструкції – швидкість заряду, яка в тричі швидша зарубіжного аналога..
Харківським акумулятором зацікавилися зарубіжні компанії. Фото: А. Ціхмістро
"За 20 хвилин наша акумуляторна батарея заряджається належним чином, подібному пристрою компанії Tesla необхідно для цього 75 хвилин. Всього 12 хвилин треба, щоб зарядитися до 80%. Крім цього, в зимовий період у нас немає характерної для подібних пристроїв проблеми втрати ємності", – уточнює Олександр. Ще один позитивний момент – виробництво української батареї може бути вдвічі дешевше імпортних зразків.
ВИРОБНИЦТВО. Олександр Ціхмістро готовий запустити свій винахід у виробництво, але для цього потрібно близько $ 2-3 млн. "Буквально два тижні тому китайська і індійська компанії цікавилися моїм винаходом. Зараз ми проводимо переговори", – говорить інженер. Він вважає, що його батарея може бути корисною не тільки для електромобілів, але і для сфери енергозбереження, де її можна використовувати, як накопичувальну станцію або компенсатор пікових навантажень в різні періоди часу.
ЗДАТНІ ЗІБРАТИ АВТО
Винахідник Олександр Ціхмістро вважає, що в місті є потенціал для виробництва не тільки батареї для електрокара, але і самих автомобілів, які будуть працювати від мережі.
"У Харкові багато хлопців, які займаються електромобілями. Це розробники електродвигунів, силової електроніки, різних пристроїв контролю, заряду, розряду. В принципі, є колектив, який може налагодити власне виробництво автомобілів, доступних для українців", – розповідає Олександр.
Ось тільки для реалізації задумів потрібні значні інвестиції, розмір яких в рази перевищить фінансування акумуляторної батареї.