Історії читачів: харків'янка створила популярний сайт, де вибирають місця для вечерь і банкетів

16 січня 2015, 06:55
Щодня сайт відвідують близько 2000 користувачів

Бізнесвумен читає усі ціни на своєму сайті, яких зібралося вже більше 10 000. Фото з архіву В. Кравченко

Харків'янка Вікторія Кравченко створила один з найпопулярніших в місті сайтів для мисливців за гастрономічними враженнями. Інтернет-портал, на якому коментарі про ресторанах і кафе спочатку писали тільки знайомі дівчата, перетворився на ресурс, де розміщено понад 10 тисяч відгуків про заклади громадського харчування. Власне по них багато і вибирають місце, де краще повечеряти або влаштувати банкет.

Ідея створити такий сайт з'явилася у Вікторії сім років тому, коли вона відвідувала з друзями різні харківські ресторани. "Тоді вони були ще іншого рівня, і нам здавалося, якщо ми почнемо залишати в інтернеті відгуки, то ресторани поліпшать якість кухні та обслуговування. Спочатку це був соціальний проект", – згадує Кравченко.

Реклама

Сайт дівчина запустила в 2008 році з мінімальними фінансовими вкладеннями, оскільки розробив його друг Вікторії. Харків'янка залишила роботу бізнес-тренера і зайнялася просуванням свого стартапу, про який розповідала на різних конференціях і зустрічах зі студентами. Через кілька місяців після появи сайту подзвонив перший клієнт, який сам захотів розмістити на ньому рекламу. Так проект почав приносити прибуток, але будь-який відвідувач може все так само вільно поділитися враженням про ресторан або бар.

"Спочатку ми хотіли писати замітки про заклади самі, не очікували, що харків'яни напишуть так багато відгуків. Це дало сайту поштовх", – згадує бізнесвумен.

Зараз крім Вікторії, яка досі читає кожен коментар, над порталом працюють ще три людини. Щодня сайт відвідують близько 2000 користувачів. "Люди використовують наш ресурс по-різному. Наприклад, далекобійники діляться посиланнями на місця, де можна смачно пообідати, компанії шукають відповідні заклади для корпоративів, а маркетологи досліджують ринок. Багато рестораторів говорять, що з нашого сайту починають свій день, переглядаючи відгуки за чашкою кави", – ділиться Вікторія.

Реклама

Користувачі, які раз у раз залишають свої відгуки про нещодавно відвідані заклади, отримують віртуальні значки: за 10 відгуків – виделку, за більш ніж 70 – чарку. В останньому випадку користувачі отримують звання експерта і формують віртуальний рейтинг найкращих закладів.

Вікторія Кравченко знає кухню всіх ресторанів. Фото з архіву В. Кравченко

Реклама

Те, що негативні відгуки про заклади користувачі пишуть частіше, ніж позитивні, власниця сайту пояснює тим, що людям простіше помічати недоробки. Однак, незважаючи на невдоволення рестораторів, з сайту негативні відгуки не видаляють.

"Коли ресторан не йде назустріч гостям, і вони відчувають себе скривдженими, заклад повинен щось робити. Були ситуації, коли ресторан вирішував конфлікт з гостем, і він потім сам просив видалити свій негативний відгук, тоді ми його прибирали. Для мене важлива репутація сайту, щоб люди йому довіряли", – пояснює Кравченко.

На щастя, за її спостереженнями, за останні роки рівень харківських ресторанів виріс, вони навчилися працювати з негативними відгуками, а офіціанти стали більш доброзичливими. Сама Вікторія пише на сайті відгуки, лише коли заклад її дійсно вразив.

Зараз дівчина працює над створенням англомовної версії сайту, оскільки враженнями про харківські заклади діляться й іноземні туристи, а також планує запустити подібні проекти в інших містах України.

У ЕКСПЕРТИ. Працюючи над сайтом, Вікторія побувала в більшості харківських ресторанів і знає їх кухню в прямому і переносному сенсі. До неї часто звертаються з проханнями порадити заклад, організувати незвичайний гастрономічний вечір або майстер-клас. Одного разу Кравченко навіть працювала над відкриттям нового ресторану.

У вільний час дівчина малює, грає на фортепіано, фотографує і займається йогою, але найбільше захоплення – подорожі. "Я побувала в 33 країнах. Кожна країна – джерело гастрономічних натхнень, де я обов'язково відвідую не тільки ресторани, але і продуктові ринки", – поділилася харків'янка.

Секрет бізнес-успіху Вікторії – робити те, що підказує внутрішній голос. "Віра, працьовитість і любов до своєї справи – головні компоненти успіху. А далі знаходяться і потрібні люди, і ті, хто тебе підтримує".

ІСТОРІЇ ЧИТАЧІВ


"Сегодня" запрошує харків'ян поділитися своїми історіями успіху. Якщо ви молоді, не побоялися в умовах кризи ризикнути і реалізувати свої ідеї в успішний проект, розкажіть про це на сторінках нашої газети. Надсилайте лист на електронну адресу kharkov@segodnya.ua, в якому вкажіть ПІБ, сферу діяльності та контактний телефон.