Історія успіху: харків'янин відкрив магазин одягу з портретом Кобзаря і патріотичними написами

1 січня 2015, 02:19
Новачкам у бізнесі підприємець радить не боятися бюрократичних моментів

Шостенко запевняє, що за якістю наші речі не поступаються зарубіжним. Фото: з архіву Т. Шостенко

Реклама

Харків'янин Тарас Шостенко відкрив у центрі міста магазин молодіжного одягу, зробленого в Україні. Шапки, верхній одяг, футболки, рюкзаки та блокноти – ці та багато інших речей в магазинчику у внутрішньому дворі на Пушкінській, 5 прикрашені патріотичної символікою. Причому, за словами самого Тараса, мода з тризубами, орнаментами і портретом Тараса Шевченка не тільки незвичайна, але і набагато дешевша за імпортний одяг.

Бізнес-історія 33-річного підприємця почалася з його бажання мати стильний вигляд самому. Масове пошиття Шостенко завжди вважав позбавленим смаку і завжди намагався одягатися незвичайно. Тарас закінчив політех за спеціальністю "системне програмування", проте у вузі бував нечасто, тому що постійно працював: трудився веб-майстром, а після був продавцем у музичних магазинах і торгував дисками на книжковому ринку. Пізніше він працював у компанії зі збору та реалізації відходів, а потім повернувся на ринок, але вже як співвласник кількох торгових точок. "Але наша продукція виявилася не потрібна. На той момент у мене не було роботи, яка б подобалася, не вистачало грошей і не було ніяких цілей", – зізнається Тарас.

Одного разу товариш запропонував Шостенко виробляти футболки з логотипами музичних груп. Першу партію партнери випустили на суму 20 000 гривень. "В одній з футболок я сфотографував свого знайомого на тлі облупленої стіни і виклав цей знімок на своїй сторінці в соцмережі. Ця фотографія допомогла в нашому першому продажу", – згадує Шостенко, який разом з компаньйоном орендував під торгове місце маленьке підсобне приміщення в магазині музичних інструментів.

Реклама

ВІДКРИВ УКРАЇНСЬКЕ. Наприкінці минулого року підприємець побачив на відвідувачі клубу одяг з цікавим логотипом – схрещеними бейсбольними битами. "Я думав, що це дорогі закордонні речі, але в інтернеті з подивом прочитав, що все це зроблено в Україні. Виявилося, що таких виробників одягу у великих містах уже десятки, і тоді виникла ідея зробити магазин вуличного одягу для молоді", – згадує Тарас.

Тоді ж бізнес власника музичного магазину, де Шостенко орендував приміщення, зазнав краху. "Він поставив нас перед фактом, що з'їжджає. Ми опинилися біля розбитого корита, але я чітко розумів, що змінювати дислокацію не можемо. Ми переїхали у велике приміщення, і це був правильний крок. Фінансовий баланс з часом відновився", – каже хлопець.

Товари в його магазині зроблені в Києві, Харкові, Полтаві, Одесі та інших українських містах. Шостенко запевняє, що за якістю наші речі не поступаються зарубіжним, а в ціні покупці вже точно виграють. Мовляв, українське виробництво прив'язане до долара тільки тканиною і фурнітурою, а сам процес пошиття і транспортування обходяться дешевше. "Речі можуть бути дуже субкультурними. У той же час наш магазин широкоформатний: тут одягаються люди, які слухають хіп-хоп, рок, електронну музику і ті, хто не слухає її взагалі", – посміхається Шостенко.

Реклама

ПОРАДА: НЕ БОЯТЬСЯ. Новачкам в бізнесі підприємець радить не боятися бюрократичних моментів, а для реклами і просування свого бізнесу робити нестандартні кроки. Також, за словами Тараса, не потрібно брати на себе всю роботу. Краще найняти помічників, адже людина не здатна робити все сама.

"Сегодня" запрошує харків'ян поділитися своїми історіями успіху. Якщо ви молоді, не побоялися в умовах кризи ризикнути і реалізувати свої ідеї в успішний проект, розкажіть про це на сторінках нашої газети. Надсилайте лист на електронну адресу kharkov@segodnya.ua, в якому вкажіть ПІБ, сферу діяльності та контактний телефон.