Як знайти правильне хобі для дитини і розумно організувати її графік

8 вересня 2017, 12:00
На думку фахівців, кожна дитина підсвідомо знає, що їй цікаво і чим би вона хотіла займатися

Психологи радять дати можливість дитині спробувати себе в різних сферах. Фото: архів

З початком нового навчального року дошки для оголошень зарясніли запрошеннями в різноманітні секції та гуртки, а батьки почали шукати позакласні заняття для чад. "Сегодня" з'ясувала, які незвичайні навички пропонують освоїти школярам педагоги першої столиці (див. інфографіку) і як розумно організувати графік дитини, щоб додаткові заняття пішли на користь.

Реклама

Мислити образно і креативно, швидко читати, бути лідером, пізнати себе, за дві секунди опанувати будь-якою мовою і з легкістю освоїти програмування – це далеко не весь список того, чого пропонують навчити дитину в різних студіях. Гублячись у різноманітті пропозицій, батьки прагнуть записати малечу одночасно на безліч уроків, вважаючи, що в майбутньому це допоможе знайти успіх. Однак психологи попереджають: підходити до вибору хобі та занять поза школою потрібно з розумом.

На думку фахівців, кожна дитина підсвідомо знає, що йому цікаво і чим би він хотів займатися. Щоб зрозуміти напрямок, варто з раннього віку надати вибір різних занять, а потім спостерігати, куди направляються "паростки" особистості малюка.

"Потрібно дати можливість дитині пробувати себе в різних сферах, але при цьому не перевантажувати: достаток гуртків може ввести його в замішання і не дозволить глибоко проникнути в той чи інший напрямок мистецтва, науки або спорту", – пояснює медичний психолог Борислав Хомуленко.

Реклама

Щоб зрозуміти, що цікаво чаду, не потрібно володіти надздібностями. "Заняття улюбленою справою робить людину щасливою і виконується без примусу. А ось якщо дитина чинить опір і висловлює це в формі ліні або протесту, варто поміняти напрям розвитку", – продовжує психолог.

Щоб не перевантажувати графік дошкільнят і школярів молодших класів, досить вибрати одне-два напрямки, які в міру дорослішання і освоєння нової інформації можна розбавляти додатковими годинами активностей.

Харків'янка Наталія Нечаєва намагається не перевантажувати десятирічного сина Костянтина, але при цьому дати йому можливість для різнобічного розвитку. "У дошкільному віці ми ходили на англійську і займалися гімнастикою. А коли пішли в школу, змінили напрямок і стали відвідувати циркову студію. В цьому році плануємо ще навчатися грі на гітарі", – розповідає Наталя, намагаючись організувати графік так, щоб школяреві вистачало часу не тільки на уроки та гуртки, а й щодня було кілька вільних годин. "О 13:30 у нас закінчуються уроки в школі, після чого ми відпочиваємо і гуляємо. Далі у нас гуртки: в понеділок, середу і п'ятницю – циркове мистецтво, у вівторок і четвер – гра на гітарі. Після них ми робимо домашні завдання, а потім знову відпочиваємо. Таким чином, два-три вільних години в день у дитини є", – ділиться жінка.

Реклама

Але далеко не всім батькам вдається грамотно розпорядитися часом дітвори, перевантажуючи графік, а часом і змушуючи школяра ходити на нелюбимі заняття. "Під час роботи часто доводилося чути вже від дорослих людей історії про те, як в дитинстві їх змушували займатися якою-небудь справою. Подібне примус ніколи не приводило до гарних результатів", – розповідає Борислав Хомуленко. Тому при виборі будь-якого заняття потрібно слухати дитину, а не свої амбіції.