Як йдуть справи з транспортом в Одесі

8 лютого 2018, 06:52
Білоруські тролейбуси вже їздять по Одесі, а перевізники говорять про кредит на трамваї

У салоні 26 сидінь і камери відеоспостереження. Фото: dumskaya.net

За одеських вулицях вже курсують три нових тролейбуси, які місто купило за кредитні гроші від Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) ще в 2016 році. Поки закордонні "рогаті" перевозять пасажирів за маршрутом №9, Одеса чекає поставки ще 44 "рогатих". "Сегодня" з'ясувала, як оновлюють рухомий склад міського електротранспорту.

Купівля 47 тролейбусів білоруського виробництва обійшлася приблизно в 8 млн євро, причому модель спеціально модернізували для Південної Пальміри. "В одеський тролейбус додатково встановили чотири камери відеоспостереження, що дозволяють фіксувати все, що відбувається як зовні тролейбуса, так і в салоні", – описують своє дітище в прес-службі постачальника. "Рогатий" розрахований на 101 пасажира і має 26 посадочних місць, а також одне місце для інвалідного крісла, що вигідно відрізняє його від більш "дорослих" колег. Салон здається більш просторим, а водійське місце – сучасне і в рази зручніше.

Реклама

У КП "Одесміськелектротранс" пояснюють, як такої "фізичної заміни" старих тролейбусів на нові не буде. "Новачки" замінять старий склад лише частково. "Нещодавно, наприклад, списали десяток ЗІУ-9, яким більше 30 років. Нові тролейбуси будуть додаватися, кількість машин на лінії однозначно зросте, що дозволить скорочувати інтервал руху", – розповіли "Сегодня" в прес-службі КП "Одесміськелектротранс". До слова, на сайті комунального підприємства значиться, що одеситів досі перевозять не тільки старенькі ЗІУ-9, але і зібрані в 1990-х ЮМЗ Т1 і ЮМЗ Т2.

Новий троллейбус. Фото: dumskaya.net

Реклама

ТРАМВАЇ І МАРШРУТИ. Оновлюється і парк трамваїв. Так, в майстернях Міськелектротрансу старі вагони оновлюють і переробляють в частково низькою підлогою, що, за задумом інженерів, має полегшити доступ в салон пасажирам з особливими потребами. "Вагони нові на 80-90%, але формально це вважається модернізацією. У 2018 році робота буде продовжуватися, вже закуплені кузова і запчастини", – кажуть на підприємстві. Але незабаром на наших вулицях можуть з'явитися і абсолютно нові трамвайчики. "У найближчі два-три роки планується реалізація ще одного договору з Європейським банком. Фінансування – близько 60 млн євро. В рамках цього проекту плануємо закупити абсолютно нові вагони", – поділилися з нами в прес-службі підприємства.

Експерти тим часом діляться пропозиціями щодо зміни маршрутної мережі. "В першу чергу, я б зайнявся найпростішим завданням – перенесенням тролейбусного маршруту №14 з Овідіопольської дороги на вулицю Центральний аеропорт, де стоять багатоповерхові будівлі. Найбільше людей зачепив би новий трамвайний маршрут по Днепродорозі (вул. Семена Палія. – Авт.) – це найбільш кричуща проблема", – вважає експерт в сфері транспорту Петро Обухів, пропонуючи також повернути трамваї або провести тролейбусний маршрут на вул. Балківську і продовжити до Алеї Слави тролейбусні маршрути №2 і №3, які користуються великою популярністю влітку.

ТРАМВАЇ І ТРОЛЕЙБУСИ В ТЕЛЕФОНІ

Реклама

Одеські розробники створили мобільний додаток Public Transport Odessa для відстеження електротранспорту. Додаток абсолютно безкоштовно і дозволяє стежити за пересуванням трамваїв і тролейбусів, не завантажуючи браузер. Його скачали вже більше 5000 власників смартфонів, оцінивши його в 4,6 бала з 5 можливих. "Дуже зручний додаток. Шкода, що немає маршруток", – пишуть у відгуках ті, хто вже випробував новинку.

Раніше ми писали, що впровадження єдиного квитка в метро Харкова перенесли.

Відзначимо, в травні "Укрзалізниця" планує завершити будівництво нового Бескидського тунелю в Карпатах, який з'єднає Україну та Євросоюз.