Як зміниться популярний пляж Одеси "Ланжерон": плани ремонту і критика

18 квітня 2017, 06:28
"Чортове колесо" на причалі для морських трамваїв і стара транспортна розв'язка

Ланжерон. На місці підходу до пляжу планують звести триповерховий комплекс з паркуванням. Фото: П. Мординська

Один з найстаріших і найпопулярніших пляжів Одеси – Ланжерон – може перетворитися до невпізнання. Одеська міськрада дала добро на створення детального плану території (ДПТ) цієї курортної зони з більш довгою набережною, пірсом для морських трамваїв і пам'ятником генерал-губернатору Олександру Ланжерону. І хоча проект знаходиться лише на стадії розробки, кілька деталей пропозиції вже викликали обурення громадськості.

Згідно з візуалізацією проекту, основна зміна, яка чекає Ланжерон, – це продовження набережної від дельфінарію до центрального спуску на пляж, обрамленого двома кулями. Загальна площа благоустрою складе 11 000 квадратних метрів, з яких, судячи з усього, трохи менше третини відведуть під забудову. Зокрема, на місці МАФів, стихійної парковки і зелених насаджень архітектори пропонують побудувати триповерховий будинок з терасами, де, серед іншого, хочуть розмістити підземний паркінг і конференц-зали. "У концепцію входить комплексний розвиток території з розвитком елементів обслуговування, – пояснив автор проекту Юрій Бєліков, пообіцявши, що піщаний пляж не зменшать. – Вхід на Ланжерон – це святая святих, ми його не чіпаємо".

Реклама

Компанія, яка облаштовувала територію біля дельфінарію, вже заявила про готовність спонсорувати проект. "Думаю, якщо одесити схвалять план благоустрою нової набережної, то компанія виступить інвестором і другій частині благоустрою", – заявив депутат Одеської міськради і екс-керівник юридичного відділу фірми Андрій Кисловський. На питання про те, як планують врегулювати можливі суперечки з громадськими щодо благоустрою, Кисловський відповідає: "Суто мирним шляхом, якимись переговорами, консультаціями".

Зараз одеські урбаністи, активісти і деякі чиновники активно критикують проект, зокрема засуджують розширення парковки. "Додаткові об'єкти тільки погіршать транспортну ситуацію навколо Ланжерона, так як варіанти вирішення самої розв'язки жодним чином не обговорювалися", – зазначив депутат міськради Олексій Єреміца.

Є й ті, хто просто незадоволений попереднім проектом архітектора – реконструкцією Аркадії. "Упорядкована Аркадія викликає жах своєю схожістю на ринок і повним викоріненням зелених насаджень. Всі ці комерційні "благоустрої" позбавляють одеситів моря, пляжів і можливості відпочити по-людськи", – обурюється в мережі одеситка Олена Марценюк.

Реклама

А на думку громадського працівника Сергія Сарафанюк, проводити будь-які роботи на Ланжероні можна лише після створення детального плану території парку "Ювілейний", який тягнеться від Лажерона до 16-ої станції Великого Фонтану. "У рамках детального плану території можна вирішувати проблеми комплексно, тоді сама інфраструктура розглядається по-іншому. Ланжерон, наприклад, замість парковки, міг би стати концертно-фестивальним комплексом", – пояснив активіст.

Втім, всі ці ідеї ще винесуть на суд громадськості. "Для подальшої реалізації представлених проектів детальних планів територій необхідно провести громадські слухання, щоб врахувати інтереси городян і затвердити план відповідно до чинного законодавства", – заявили в прес-службі міської ради.

МОРСЬКИЙ ТРАНСПОРТ

Реклама

Примітною частиною концепції оновленого пляжу "Ланжерон" стало створення причалу для морських трамваїв. "Ми передбачаємо альтернативний транспорт, який зробить пляж доступним з Аркадії, порту і Лузанівки", – заявили автори концепції. Одеський громадський працівник Сергій Сарафанюк нагадав, що ідею відновлення такого виду транспорту підтримали на громадських слуханнях ще в лютому 2015 го. "Трамвайчик ніяк не вплине на Ланжерон. Він буде привозити стільки ж людей, скільки і відвозити", – зазначив Сарафанюк. Правда, хто і коли займеться реалізацією задумки, поки не ясно.