Як українці економлять на проїзді

23 вересня 2014, 12:02
Мешканці Дніпропетровська шукають попутників в Мережі і пересідають на двоколісні

Ті, хто не бажає їздити по місту з попутниками, пересідають на велосипеди. Фото: velomir.by

Проїзд у дніпропетровських маршрутках подорожчав до 4 гривень, однак, за словами пасажирів, комфортніше їздити не стало. "Сегодня" з'ясувала, як добиратися до роботи з вітерцем і не переплачувати.

"Я щодня їжджу від проспекту Правди на Гагаріна, і виходить, що витрачаю вісім гривень туди і назад, але при цьому постійно запізнююсь, – скаржиться жителька Дніпропетровська Ірина Лутицька. – Однак мені дуже допоміг міський сервіс з пошуку попутників. Я розмістила там оголошення, і в той же день знайшлася людину, з якою мені по дорозі". Зараз Ірина та ще троє таких же офісних працівників вскладчину їздять з водієм, який працює в сусідній офісній будівлі. Такий вид поїздки обходиться не набагато дорожче, ніж поїздка в маршрутці – в 11 гривень в обидві сторони. Але, за словами Лутицької, тепер вона їздить на роботу і назад в більш комфортних умовах.

Реклама

До слова, "Сегодня" теж скористалася сервісом і відшукала чимало безкоштовних пропозицій підвезти попутника. На сайті є колонка з пропозиціями та описом маршруту від пасажирів і водіїв, де вказано точний час пересування та вимоги до попутника. Приміром, деякі водії згодні підвезти даром, однак просять за це по дорозі прочитати вголос щось з художньої літератури або підручників. Інші просять розвеселити їх анекдотами або встановити потрібні програми на телефон.

ПО УКРАЇНІ. На місцевому сервісі можна відшукати і міжміські маршрути за ціною від 20 до 80 гривень. Так, на мікроавтобусі без кондиціонера, але з музикою можна дістатися з Дніпропетровська до Києва за 75 гривень. Обов'язкова вимога до попутників – в авто не можна курити. "Я часто мотаюся до столиці і даю оголошення, щоб трохи зекономити і не нудьгувати", – об'сняет водій Ігор Мачульський.

НА ДВОКОЛІСНИХ. Ті, хто не бажає їздити по місту з попутниками, пересідають на велосипеди. Як розповів "Сегодня" велолюбитель Олексій Брянцев, тільки серед своїх знайомих знає сімох, хто після зміни тарифів на проїзд проміняв міський транспорт на двоколісний. "Якщо раніше на наші заходи могло зібратися 10-15 осіб, тепер людей в п'ять разів більше", – запевняє Олексій. За його словами, багато хто добирається на двоколісних і на роботу, але лише одиниці наважуються на це в негоду. "Хороший велосипед коштує чимало, тому не кожен може ось так запросто пересісти на нього з маршрутки, – упевнений Олексій. – Але багато хто бере звичайнісінькі моделі або те, що знайшли на горищі". За словами Брянцева, головний плюс цього виду транспорту в екологічності, а також у тому, що людина крутить педалі і одночасно тренує м'язи.

Реклама

Найідеальніший варіант для працівника, коли проїзд оплачує роботодавець, але таке на Дніпропетровщині трапляється не часто. Так, на Північному ГЗК близько 6500 співробітників розводять на територію комбінату спеціальними маршрутками. Самостійно туди добиратися вкрай складно. У Дніпропетровську розвозкою можуть похвалитися лише ті фірми, які працюють ночами: ломбарди, невеликі друкарні, ресторани і клуби. "Ми просимо керівника підняти зарплату або кілька днів на тиждень дозволити працювати з дому, – каже менеджер фірми з продажу офісної техніки Інна Холостова. – У багатьох зарплата 2000 гривень і витрачатися на дорогу не хочеться". За даними міського департаменту транспорту та зв'язку, подорожчання проїзду в громадському транспорті найближчим часом не буде. Зате непогано заробляють водії нічних маршрутів: ціна за нічний проїзд буде варіюватися в межах 5-6 гривень.