До Дня збройних сил України: історія курсанта-льотчика, який героїчно врятував тисячі людей

6 грудня 2019, 18:38
Олексій Биченко катапультувався з падаючого літака на надзвичайно малій висоті

Відвів літак з повним баком пального від населених пунктів і ледве врятувався сам. В День Збройних сил Україниновинам "Сегодня" вдалося поспілкуватися з героїчним курсантом Університету повітряних сил. Під час самостійного навчального польоту у його машини відмовив двигун. І тоді Олексій Биченко катапультувався на надзвичайно малій висоті – адже був готовий ціною власного життя вберегти тисячі інших.

2 липня. Льотна практика у курсантів на Чугуївському аеродромі. За штурвалом – один з кращих учнів Університету повітряних сил Олексій Биченко. Це його вісімнадцятий самостійний політ на реактивному літаку L-39.

Реклама

"Це був політ за маршрутом, відносно простий політ. Там була задача злетіти, і на кожну точку там виводилося свого часу. І якраз на другому повороті, після другого повороту, у мене відмовив двигун "- згадує курсант-льотчик.

Це сталося на висоті 1800 метрів. Олексій чотири рази намагався перезапустити двигун, але марно. З землею зв'язок переривався, розповідає Ігор Олійник, доцент кафедри Льотної експлуатації і бойового застосування літаків, який був у складі спецкомісії, яка розслідувала інцидент.

"Керівник польоту не відразу зрозумів, який саме відмова була. Оскільки наше завдання захищати країну і кожного з нас, тому до останнього, до останнього кожен військовий льотчик намагається, скажімо так, зберегти техніку, тих, хто внизу, ну і потім вже себе ".

Літак стрімко втрачав висоту. І пілот залишався в кабіні, щоб відвести машину від житлових будинків, не допустити трагедії. Адже в баках було вісімсот кілограмів палива. Якби сталася аварія, могли загинути десятки людей.

Читайте також:

Реклама

Олексій катапультувався з висоти 62 метри. Це дуже низько, приблизно як з даху 24-поверхового будинку. Через секунду він побачив, як літак вдарився об землю і вибухнув. Олексій зізнається, в той момент думав про дружину і трирічної дочки. Все, каже, що робив в кабіні – раніше відпрацював в автоматизму на тренажері:

"Нам кажуть" все, що червоне в літаку, не можна чіпати ". Але все ж є деякі ... Деякі етапи, на яких повинні це червоне чіпати. Тому ручки катапультування позначені червоним кольором. Викидає тебе зі швидкістю ... Дуже великий, величезною швидкістю, на висоту 86 метрів. З великим перевантаженням майже до 20 Джі ".

Приземлився курсант на вже скошеному полі і відразу вийшов на зв'язок. Перевірив – цілий сам і, як написано в інструкціях, почав збирати парашут.

Роман Невзоров, заступник начальника кафедри льотної експлуатації і бойового застосування літаків льотного факультету ХНУПС:

Реклама

"Курсантів готують до таких ситуацій. Тому що це, можна сказати, робоча – вона позаштатна, але робоча ситуація. Дії льотчика правильні, і тому ніяких питань до льотчика немає ".

Під час службового розслідування встановили, що двигун відмовив через конструктивного недоліку, який виник після планового ремонту літака. Після інциденту все L-39 вже перевірили. А навчальний маршрут підкоригували, щоб не було перебоїв зі зв'язком.

"У нас є така приказка: ти сідаєш в літак і, закриваючи ліхтар, закривши за собою кришку труни. Її потрібно потім відкрити. Ну це так реально воно і є. Я переможець – залишився живий. І я тут, перед вами ", – говорить Олексій Биченко.

Чи сяде 26-річний Олексій знову за штурвал, вже після Нового року визначить медична комісія. Курсант визнається, що життя без неба не представляє. Тому мріє про кар'єру військового льотчика. Сподівається, що нагорода, яку сьогодні отримав – орден за мужність третього ступеня – це хороший знак.

Нагадаємо, раніше новини "Сегодня" до Дня ЗСУ писали про те, що українська армія серйозно посилилася. Військові та експерти розповіли, як новинки допоможуть обчислювати ворога на відстані 4 км по ночах.