Кримський міст можна відносити до групи ризику – експерт

12 вересня 2018, 16:10
Побудований Росією об'єкт вимагає спецзаходів з безпеки і експлуатації, але коли він впаде, поки незрозуміло

Фото: most.life

Міст через Керченську протоку, який звела Росія з території РФ в окупований Крим, є в більшій мірі політичним проектом Кремля, ніж міцною і безпечною інженерною спорудою.

Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповів директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко, оцінюючи потенційні ризики і загрози руйнування об'єкта.

Реклама

"Питання з Кримським мостом досить складне, адже відомо, що там – вкрай складні метеорологічні умови. Там – інтенсивне судноплавство, і все це вимагає спеціальних заходів безпеки та експлуатації. Зрозуміло, що міст є більш політичним проектом, але те, що він вимагає особливих технічних умов експлуатації, зараз стане для всіх очевидним", – зазначив експерт.

Сергієнко додав, що російські інженери, які взялися за таке складне будівельне завдання, мали б прорахувати природний фактор, в тому числі, з урахуванням історії з руйнуванням моста через Керченську протоку в 1945 році. Тому, на його думку, не слід робити безпідставні прогнози щодо швидкого руйнування побудованого Росією об'єкта.

"Гадаю, що такого роду ризики конструктори закладали. Але це – дуже довгий міст, який вимагає на сьогоднішній день особливих умов експлуатації. Адже його довжина – не 500 метрів і не кілометр (довжина Кримського моста – 19 км. – Авт.). Безумовно, що цей міст можна віднести до умовної групи ризикованих об'єктів для експлуатації та безпеки людей. У нас на пострадянському просторі немає досвіду експлуатації таких довгих мостів. Наприклад, в Китаї, Північній Америці такі довгі мости є. Але, знову ж-таки, в цих випадках потрібно дивитися, які там кліматичні умови і які загрози. Може там – технічні загрози на першому місці, або природні фактори, наприклад, урагани і т.ін. Але зрозуміло, що там – зовсім інші умови експлуатації", – пояснив він.

Проте, за словами Сергієнка, у Києва на сьогоднішній день немає достатньої і достовірної інформації, щоб робити категоричні висновки і прогнози про небезпеку об'єкта, його нинішній технічний стан і прогнозувати, коли міст або його окремі конструкції заваляться.

Як повідомлялося 8 вересня штормом в акваторії Керченської протоки був зірваний з якоря плавкран, який знаходився на якірній стоянці. Екіпаж намагався взяти судно під контроль, щоб уникнути аварії, але штормовий вітер прибив засіб до Кримського мосту на ділянці між островом Коса Тузла і фарватером. Внаслідок плавкран врізався в опору 227 автодорожньої частини моста.

Реклама

Нагадаємо, побоювання з приводу того, що Керченський міст, урочисто відкритий особисто президентом Путіним, завалиться, не "відстоявши" свій покладений термін, є у російських вчених.

Також ми писали, що Україна оскаржила незаконне будівництво моста в суді. У Верховній Раді при цьому повідомили, що  Міжнародний суд до кінця 2018 року візьметься за Керченський міст. Також Європейський Союз розширив список санкцій, пов'язаний з анексією Криму Росією, а також будівництвом моста через Керченську протоку.