Масштабний новобуд в Одесі: помилки в плані і злітка

12 лютого 2018, 10:48
Чиновники хочуть побудувати район на 50 000 осіб, але архітектори проти

Територія, яку збираються забудувати.

Одеські чиновники запланували будівництво нового мікрорайону поруч з аеродромом "Шкільний". Там повинні з'явитися десятки висоток, але архітектори вже розкритикували ідею. "Сегодня" з'ясувала, що входить до плану можновладців.

ПРОЕКТ . Згідно з пояснювальною запискою до детального плану території (ДПТ), в поле, яке знаходиться в межах вул. Інглезі (раніше 25-ї Чапаєвської дивізії), пр-ту Небесної сотні (Маршала Жукова) і вул. Шкільний аеродром, хочуть звести 66 9-поверхових, 22 10- і 16-поверхових, а також 10 23-поверхових житлових будинків. Втім, в новобудовах обіцяють також виділити місце для амбулаторій сімейної медицини, дитячих садків і приміщень для громадських і комерційних потреб. Окремо побудують паркінги, школи, тролейбусне і пожежне депо, розважальний центр і навіть готель.

Реклама

Через район проходитиме транспортна магістраль Північ-Південь, а на вул. Інглезі побудують дві дворівневі транспортні розв'язки. Є в проекті і парк на 7,2 га, при цьому загальна площа нового району складе майже 272 га. Розробники проекту зазначають: майбутнє будівництво можуть ускладнити просідання ґрунту і ґрунтові води, а основні роботи розраховують завершити до 2031 року.

КРИТИКА . Представники Асоціації архітекторів Одеси (ААО) вже знайшли в ДПТ ряд помилок. Фахівці кажуть, що оптимальна кількість жителів, які можуть розміститися на території планованої забудови (61,5 га) – 20 000 осіб, а не 50 000, як це зазначено в плані. Крім того, в асоціації прийшли до висновку, що вказана кількість місць в дитячих садах і школах, а також парковок не відповідає містобудівним нормам. До речі, площа зелених зон не збігається з Генпланом міста.

Фахівці відзначають: об'єкти соціальної сфери будуть розташовані впритул до заправок і СТО, а висотки будуть сусідами з місцями зберігання хімікатів і аеродромом.

Реклама

"У ДПТ закладено стільки "соціальних бомб", що лікувати їх немає сенсу", – сказав нам голова ААО Володимир Халін, додаючи, що план не відповідає на такі важливі питання, що буде з аеродромом і де працюватимуть 50 000 осіб.

Халін зазначає, що бізнес завжди прагне до максимального прибутку, але завдання міськради докласти всіх зусиль, щоб подібні райони були комфортними для проживання.

Вторять архітекторам і громадські працівники.

Реклама

"Це буде пекло, як і в ще одному мікрорайоні на проспекті Небесної сотні", – говорить активіст Юрій Нікітін. А ось громадський працівник Сергій Сарафанюк і зовсім вважає, що цей ДПТ схожий на "план захоплення території" і спробу догодити інтересам бізнесу.

"З плюсів – розвиток транспортної інфраструктури, але, наскільки я знаю, він буде здійснюватися за рахунок міста", – говорить Сарафанюк.

Громадські працівники та архітектори зберуться на консультативну раду, щоб привернути увагу до недоліків ДПТ.

"Якщо одесити проявлять активність, влада створить погоджувальну комісію", – пояснив нам Сарафанюк, додаючи, що лише так можна вплинути на майбутнє району.

Пропозиції до ДПТ люди, які живуть на зазначеній території або володіють там нерухомістю, а також органи самоорганізації населення і депутати можуть подати за адресами: вул. Гоголя, 10, і вул. Канатна, 26-б, до 14 лютого. Вивчити проект можна на офіційному сайті міста або в Київській райадміністрації.