Майбутнє метро Дніпропетровська: Євробанк дасть 152 млн євро, але будівельники роз'їхалися

24 вересня 2014, 12:44
Самі городяни вже з посмішкою сприймають чергові заяви про продовження будівництва

В метро Дніпропетровська можуть з'явитися ще 3 с

Багатостраждальна дніпропетровська підземка, яку обіцяють добудувати при кожній новій владі, таки може отримати нові станції. Нещодавно президент Петро Порошенко підписав закон "Про ратифікацію Фінансової угоди (Проект "Завершення будівництва метрополітену в Дніпропетровську") між Україною та Європейським інвестиційним банком". На горизонті знову замаячила можливість продовжити існуючу гілку з шести станцій. "Сегодня" з'ясувала, наскільки реалістичні плани по "розморожуванні" підземки.

За проектом, метробудівники отримають кредит у розмірі 152 млн євро на будівництво трьох нових станцій: "Театральної", "Центральної" і "Музейної". У підсумку, до існуючих сьогодні семи кілометрів підземних тунелів додадуть ще чотири. За рахунок цього до 2026-го обсяг перевезень зросте вдвічі – до 20 млн пасажирів. Однак метробудівники запевняють, що під землею занадто багато роботи, тому чекати урочистого перерізання стрічки найближчим часом не варто, мовляв, щоб на будівництві знову застукали молотки, необхідно привести в порядок тунелі. "Самі тунелі потрібно приводити в божеський вид, а на це піде багато часу. Тільки потім можна приступати до будівництва", – сказав "Сегодня" гірський майстер ПАТ "Дніпрометробуд" Сергій Мартиненко.

Ще одна проблема – зібрати колектив, який продовжить роботу, адже з 250 метробудівників залишилося лише 150. Решта в пошуках заробітків відправилися в інші міста країни і за кордон, де робота під землею не завмерла.

Самі городяни вже з посмішкою сприймають чергові заяви про продовження будівництва метро. "У нас вся суть існування метро – це реклама на майданчиках в центрі міста. Думаю, що через 10 років ця тема буде ще актуальна. Адже всю основну роботу виконали в радянський час, потім тільки змогли зробити оздоблювальні роботи на станціях і ввести в експлуатацію те, що встигли побудувати до початку 1990-х", – каже житель Дніпропетровська Юрій Глушко. За короткий час існування підземки в місті з'явилися чутки і домисли. Люди пліткують, що через тунелі центр міста може провалитися під землю, якщо перестануть відкачувати воду в метро. "Ходили чутки, що від вулиці Артема до Московської може з'явитися озеро", – каже жителька центру Ольга Васильченко.

Від появи нових станцій виграють усі, адже метрополітен – екологічно чистий вид транспорту, а в умовах економії енергоресурсів переваги підземки перед маршрутками не викликають ні в кого сумнівів. Але не обійшлося без скандалу. Наприкінці травня після втручання дніпропетровської прокуратури працівникам ПАТ "Дніпрометробуд" і тим, хто був раніше звільнений з підприємства, виплатили борг по зарплаті в розмірі 3,5 мільйона гривень. При цьому затримували зарплату метробудівцям не раз. У підсумку, колектив скоротився в рази.