Метро у Харкові додасть гривню

20 травня 2015, 06:50
У підземці вдаються до вимушеного заходу, інакше доведеться збільшити інтервали руху

Проїзд у метро подорожчає. Фото: varandej.livejournal.com

Вартість проїзду в харківському метро може зрости з трьох до чотирьох гривень. Відповідний проект рішення міськвиконкому вже опублікували, а в липні його, швидше за все, затвердять. Нагадаємо, востаннє чиновники підвищували проїзд у метро два роки тому: тоді поїздки також додали гривню.

У КП "Харківський метрополітен" подорожчання пояснюють економічними факторами. Мовляв, витрати на перевезення й обслуговування рухомого складу зростають, адже тільки за електроенергію підприємство сплачує в 2,2 рази більше, ніж торік.

Реклама

За словами директора підприємства В'ячеслава Стаматіна, якщо вартість проїзду залишити колишньою ще на кілька місяців, вагони просто поставлять під паркан у депо і збільшать інтервали руху поїздів. "Майже 90 мільйонів нам тепер обходиться електроенергія, причому лише 28,8 млн з них покриває субвенція, — підраховує Стаматін. — Близько 120 мільйонів на рік ми витрачаємо на зарплати, 17 — на тепло, а трохи менше 50 мільйонів становить наш соціальний внесок. І все це лише частина всіх наших витрат".

При цьому, як запевняє Стаматін, держава не компенсує пільговий проїзд, через що метрополітен втрачає до 95 млн грн на рік. А от завдяки підвищенню вартості проїзду до чотирьох гривень КП буде заробляти додатково 80 млн. Втім, і цього не вистачить, щоб покрити всі витрати на пільговиків.

"Нова ціна дозволить триматися на плаву, але у нас все одно буде недостатньо грошей на оновлення рухомого складу, який зношений більш ніж на 90 відсотків, — зітхає директор. — Можна розраховувати лише на ремонт вагонів, але якщо тенденція подорожчання всіх послуг і матеріалів не припиниться, я не знаю, що буде через півроку-рік". За його словами, щоб якось поліпшити ситуацію, в харківському метрополітені зараз розробляють програму зі збільшення терміну служби рухомого складу.

Реклама

У міськраді також додають, що однією з причин підвищення вартості проїзду є будівництво станції "Перемога". Мовляв, щоб вона запрацювала, доведеться вкласти чимало грошей. "Відкриття кожної нової станції вимагає закупівлі нових поїздів, щоб не доводилося збільшувати інтервал руху. І нам потрібно буде шукати будь-які кошти, щоб купити вагони. При цьому 80 відсотків технічних матеріалів метрополітену виробляють за кордоном, а курс долара росте", — говорить заступник мера Євген Водовозов.

ПОДОРОЖЧАЮТЬ І "РОГАТІ"

Як і два роки тому, подорожчання проїзду може торкнутися не тільки метро, а й міського електротранспорту. За словами заступника мера Євгена Водовозова, це питання розглянуть 27 травня на виконкомі міськради, і якщо рішення приймуть, вартість проїзду в трамваях і тролейбусах збільшать на 50 копійок — до 2,5 грн. Це подорожчання може бути на руку маршрутників, які визнають, що втратили частину пасажирів після того, як проїзд у маршрутках подорожчав на пару гривень.

Реклама

"Потік людей впав відсотків на 15, очевидно, що люди пересіли на тролейбуси і трамваї, — розповідає директор фірми-перевізника Олександр Степко. — Але я не думаю, що подорожчання електротранспорту істотно змінить ситуацію, адже у нас нерівні умови. Вони працюють на електроенергії, витрати на яку їм компенсує держава, а ми — на паливі".

Але не всі перевізники єдині в думці. "Я думаю, що та частина людей, яка пересіла на електротранспорт, знову повернеться до нас. Маршрутки все одно залишаються більш швидким видом транспорту", — вважає директор фірми-перевізника Рафік Гадиров.