Музей "Машини часу" в Дніпропетровську: раритетні авто і мотоцикли

23 лютого 2016, 06:23
"Меркурі Монтклер" доставив з Америки радянський іммігрант, а "Лінкольн Континенталь" 20 років простояв на пристані

Музей. Фото: Сегодня

Музей "Машини часу" працює з 2014 року. У постійній експозиції представлено понад 50 одиниць вінтажної автотехніки, зібраної засновником музею Михайлом Прудниковим. Раритетні авто і мотоцикли розміщені в приміщенні колишнього цеху, який тепер виглядає, як затишна вуличка 1960-х років – з лавочками, ліхтарями і пішохідним переходом. Антуражу додають автозаправна станція, телефонна будка, іграшки, телевізори. Поруч з болідами і ралійними автомобілями висять схеми радянських гоночних трас. Крім того, в музеї є цікаві розваги для дітей: майстри покажуть їм, як відливаються олов'яні солдатики, а один з стареньких "Москвичів" можна розфарбувати фарбою.

Перший на 95% український автомобіль

Реклама

 

ЗАЗ-965 з дизайном "Фіата-500" почав випускатися в СРСР в 1959 році. Він є першим на 95% українським автомобілем. Блок циліндрів і корпус коробки передач були відлиті з магнієвого сплаву – для зниження ваги і поліпшення системи охолодження. Сьогодні такі технології використовують в авіабудуванні і при виготовленні автомобілів "Порше".

Перший володар безпечного керма

Реклама

"Форд Меркурі Монтклер" 50-х років мав "безпечне кермо" з системою, що захищає водія від травм в момент зіткнення. У салоні були встановлені спеціальні м'які панелі для захисту водія і пасажирів. Представлений в музеї "Форд" при поверненні на батьківщину з США до Харкова доставив радянський емігрант.

BMW з прибитим цвяхами дахом

Реклама

Вінтажному BMW 321 вже більше 70 років, це найстаріший автомобіль у музеї. У салоні немає обігріву, підлога зроблена з авіаційної фанери, а дах прибитий цвяхами до дерев'яного каркасу. Автомобіль музею куплений в Дніпропетровську в розібраному стані. Відновлено в 2003 році, з тих пір постійно бере участь у виставках.

Прототип фатальної машини Кеннеді

"Форд Лінкольн Континенталь" зроблений з американської розкішшю: потужний двигун, шкіряний салон, величезний багажник і дах, що відкидається. На базі цієї ж моделі був створений ексклюзивний "Лінкольн" для Джона Кеннеді, в якому президент був убитий під час поїздки в Даллас. Примірник музею – 1963 випуску. Він був привезений до Одеси капітаном судна далекого плавання і залишений на пристані, де і простояв 20 років. За цей час кабріолет практично повністю згнив. Його викупили ентузіасти-реставратори і відновили колишній вигляд машини. В Україні такий автомобіль – єдиний у своєму роді.

Електромобіль з Олімпіади-80

ВАЗ-2801 – перший радянський серійний електромобіль. Модель була зібрана перед Олімпійськими іграми 1980 року в Москві. На одному заряді він може проїхати 80 км при швидкості 120 км/год. Перш ніж потрапити в музей, цей екземпляр возив в сел. Куйбишеве Запорізької обл. холодильники на ремонт.

Гоночний автомобіль з "ефектом землі"

Модель боліда "Естонія-21" випускалася в 1980-х. Це перший в СРСР гоночний автомобіль, в якому застосували "ефект землі": пристрій, розташований в бічних частинах кузова, що дозволяє краще притискати автомобіль до траси. Автомобіль музею в 2013-му посів друге місце в перегонах "Янтарне кільце" в Латвії.

Мотоцикл "Ява-886" без гальм

 

Експонат переобладнаний спеціально для участі в мотогонках на льоду. Саме тому його шини оснащені гострими металевими шипами. Такий мотоцикл може за три секунди розігнатися до 100 км/год! У цього "звіра" немає гальм – щоб при різкому гальмуванні не травмувати гонщика і інших учасників заїзду.

Брали участь в ралі "Лондон — Мехіко"

У музеї представлена копія легендарного "Москвича-412", який в 1970 році брав участь в ралі "Лондон – Мехіко". Загальна довжина маршруту склала 26 000 км, пролягав він по території 25 країн. З 96 екіпажів до фінішу доїхали тільки 23, серед яких було і три "Москвича".