На ремонт доріг Одещини витратили 6 млрд грн: що показали результати перевірки

22 листопада 2018, 06:33
Після ремонту на трасах виявили тріщини і дірки від кернів

Перевірка. Недоліки ремонту зафіксували на трасі Одеса - Рені, де не досипали узбіччя. Фото: aco.in.ua

За два роки в Одеській області на ремонт доріг місцевого і державного значення витратили понад 6 млрд грн. Для порівняння: 6,23 млрд грн становили дохідну частину бюджету всієї Південної Пальміри в 2017-му. Щоб перевірити якість виконаних робіт, одеські громадські працівники провели моніторинг відремонтованих ділянок. Перевірка сталася в рамках проекту "Прозорість та сумлінність публічного сектора", який реалізує Програму розвитку ООН в Україні. "Сегодня" дізналася про результати моніторингу.

Представники громадської організації "Антикорупційний офіс" Аркадій Топов і Юрій Дьяченко, які і проводили моніторинг, рапортують: перевірили тендерну документацію, оглянули 16 ділянок, на яких вже закінчили капітальний або середній поточний ремонт. Всього досліджували 78,2 км магістралей державного значення і 2,3 км місцевого

Реклама

РЕЗУЛЬТАТИ. За словами перевіряючих, дослідження виявили недоліки як в тендерах, так і на місцях.

"У 74% тендерів цінова пропозиція переможця впродовж усіх етапів не змінювалася, що може свідчити про змову між компаніями-учасниками", – зазначає Аркадій Топов. Що стосується перевірки на місцях, то, наприклад, на одній з шести ділянок траси Одеса – Рені, яку відремонтували майже за 70 млн грн, вже спостерігається лущення і подрібнення дорожнього полотна".

За словами Юрія Дьяченка, ці недоліки можуть призвести до утворення ям. А на іншій ділянці цієї ж магістралі громадські працівники помітили незакладені діри від кернів (циліндричних зразків дорожнього покриття, взятих на дослідження).

Тим часом на відрізку, який полагодили за 75,5 млн грн, виявили колійність – деформацію в місцях смуг накату. Крім того, тріщини і колійність виявили на дорозі місцевого значення біля селища Цебрикове Великомихайлівського району, ремонт якої підрядник оцінив у понад 6 млн грн.

Реклама

Найбільше порушень активісти виявили в роботі трьох підрядників. Керівник однієї підрядної організації запевнив "Сегодня", що при здачі об'єкта недоліків не було і вони, ймовірно, з'явилися в процесі експлуатації.

"В кінці ділянки є елеватор. Туди їздять автомобілі, вантажопідйомність яких перевищує нормативи. Основа на цій ділянці зміцнювалася, але, в будь-якому випадку, не розрахована для тих тоннажів, які там проходять. Тому колійність, якщо і є, треба розбиратися, від чого вона сталася", – пояснив керівник, додаючи, що збирається відправити своїх фахівців для дослідження стану дороги і готовий виправити всі недоліки, що виникли з його провини, бо термін гарантії становить п'ять років.

Ми телефонували і до інших компаній за номерами телефонів, вказаними в реєстрі Мін'юсту, але там так і не підняли слухавку.

РЕМОНТ ЗА ГАРАНТІЄЮ

Реклама

Регіональний представник Програми розвитку ООН Тетяна Маяк каже, що в подальшому всі зауваження передадуть в обладміністрацію.

"Будуть вжиті певні заходи", – заявила вона.

Обіцяють прийняти до уваги результати моніторингу і в обласній службі автодоріг.

"Звичайно, наші інженери будуть враховувати це у своїй справі і працювати над усуненням проблем", – запевнили нас у прес-службі відомства.

Там пояснюють, що підрядники мають усунути всі проблеми в рамках гарантійного терміну. Поки що в службі вивчають результати і планують підходити до кожного об'єкту вже індивідуально. Громадські працівники, в свою чергу, планують і надалі відстежувати якість роботи підрядників спільно зі службою автодоріг та чиновниками ОДА.

Нагадаємо, Україна посідає 137 місце з 144 в рейтингу якості доріг от The World Economic Forum. Один із шляхів поліпшити дороги – побудувати платні траси. А першими платними дорогами в Україні можуть стати траси, побудовані на умовах концесії.

Також раніше сайт "Сегодня" писав, які дороги відремонтують в Україні у 2018 році.