На Півдні хочуть відродити Чорноморське морське пароплавство

18 березня 2016, 07:13
Через безмитну зону хочуть збільшити товарообіг і відновити український флот

«Федір Шаляпін». Британське судно належало ЧМП з 1980 року. Фото: odessatrolley.com

В Одесі народні обранці проголосували за створення робочої групи по порто-франко. Раніше ця назва звучала в сепаратистському контексті. Тепер же, організувавши зону безмитного вивезення і ввезення товарів в порту, на Півдні хочуть відродити Чорноморське морське пароплавство. До групи увійшли депутати Української морської партії Сергія Ківалова та "Опозиційного блоку".

Як пояснив "Сегодня" нардеп Сергій Ківалов, група, а вірніше її аналітичний центр, буде займатися вивченням досвіду функціонування сучасних вільних економічних зон таких, як Силіконова долина в Каліфорнії. "Економісти, ветерани ЧМП і представники асоціації крюїнгів розглянуть можливість відродження пароплавства в рамках вільної економічної зони", – зазначив нардеп.

Реклама

На думку представників науково-аналітичного центру, статус порто-франко сприятиме збільшенню товарообігу, який потягне за собою можливість і, більш того, необхідність відродження ЧМП. "Збільшення товарообігу призводить до необхідності розвитку транспортних мереж, а залучення інвестицій і нових технологій створить передумови для відродження флоту", – зазначив голова організації ветеранів флоту Чорноморського морського пароплавства Олег Пастернак.

Капітан далекого плавання, 15 років трудився на судах ЧМП і який  зробив кілька навколосвітніх рейсів на флагмані радянського пасажирського флоту "Максим Горький", Ігор Лосинська зазначає, що Чорноморське пароплавство створювалося десятиліттями в рамках державної програми.

"Будь-яка ініціатива з його відродженню вітається, але в рамках міста виконати це завдання важко. Ми бачимо це на прикладі Чорноморська. Там є муніципальне пароплавство, звучить гордо, але на ділі – у них є лише два маленьких судна. Ініціатива повинна виходити від держави", – каже Лосинська, додаючи, що навряд чи це зроблять вищі чини за складних економічних обставин.

Реклама

"Хоча можливості для відродження флоту у нас є, залишився Миколаївський суднобудівний завод, та й пароплавство – це великий прибуток. Тільки "Максим Горький" приносив сім мільйонів в іноземній валюті на рік", – додав Лосинська.

А от сучасні співробітники крюїнгу скептично поставилися до планів депутатів. "ЧМП навряд чи вдасться відродити. Спроби створити вільні економічні зони призводять до того, що на кордонах з'являються чорні контрабандні діри і офшори всередині країни. Крім того, якщо пароплавство буде в держвласності, виникне проблема у вигляді корупції", – вважає представник одного з одеських морських агентств Олександр Абаза.