Нова транспортна схема для Одеси: які нововведення пропонують місту

18 серпня 2017, 06:46
Іноземні експерти проаналізували проблеми, запропонувавши відокремити рейки від автодоріг

Одеський тролейбус. Світовий банк радить прокласти нові маршрути і оновити транспорт. Фото: pushkinska.net

Експерти Світового банку – організації, яка надає допомогу країнам, що розвиваються – проаналізували транспортну інфраструктуру Південної Пальміри. Днями дослідники представили проміжний звіт про стан громадського транспорту в місті. "Сегодня" з'ясувала, які особливості виділили експерти і як їх дослідження вплине на життя городян.

"В Одесі відносно велика частина громадського транспорту, в порівнянні з іншими засобами пересування, а маршрутна мережа покриває всі райони міста", – підкреслив у своїй презентації за проектом "Стійка мобільність для Одеси" представник Світового банку Девід Бреніг-Джонс. Експерт назвав доступними ціни на проїзд і схвалив інвестиції в оновлення рухомого складу. А ось головні больові точки – ненадійність сервісу, перевантажений і незручний транспорт, невідповідність маршрутної мережі потребам городян.

Реклама

"Фактично в місті існують дві окремі транспортні мережі: приватна і комунальна, які дублюють одна одну. Це призводить до збільшення пробігу транспорту, а значить – більшій кількості шкідливих викидів і до зменшення ефективності пересування", – резюмує Девід Бреніг-Джонс, вважаючи, що приватні автобусні перевізники, дублюючи схеми руху трамваїв і тролейбусів, виживають їх з ринку. Таким чином, комунального транспорту стає менше, і людям доводиться довго чекати на зупинках.

Щоб вирішити проблеми, експерт пропонує розробити нові маршрути, оновити рухомий склад громадського транспорту, відремонтувати транспортні розв'язки і відокремити трамвайні колії від автомобільних смуг. Однак в місті впроваджувати рекомендації не поспішають. "Ми приймемо ці дані до відома. Те, що є в звіті розумного, ми візьмемо, але є і те, що на сьогоднішній день неможливо виконати", – розповіла "Сегодня" прес-секретар міськради Наталія Мальцева.

Городяни з думкою експерта згодні, але виділяють свої причини занепаду. Так, одеський громадський працівник Юрій Нікітін пропонує і зовсім обмежити рух особистого транспорту в історичному центрі. "Приїхати в центр і поставити машину на узбіччі на півдня – це неправильно. Центр повинен бути в основному пішохідним, з винятками для громадського транспорту", – запропонував Нікітін, нагадавши європейську практику.

Реклама

У той же час активіст Сергій Сарафанюк вважає, що поліпшити перевезення можна, перемігши корупцію. "Монополія групи перевізників не дає інвестиціям прийти в цю галузь. А нинішня схема маршрутів позбавляє вибору, тому доводиться відмовлятися від зручності та економії і їздити на тому, що є", – говорить Сарафанюк.

ПОРТ  "ВРЯТУЄ" НОВА ЛОГІСТИКА

Крім роботи громадського транспорту, фахівці Світового банку вивчили і вплив на місто Одеського морського торгового порту. Експерти підрахували, що десята частина робочих місць в місті пов'язана з цим підприємством, однак порт робить і негативний вплив.

Реклама

"Як і більшість портів світу, він забруднює навколишнє середовище запахами, пилом і шумом. Найбільше пилу в повітрі витає після переробки зернових вантажів. У місцях, де перевантажують зерно, вітер переважно дме в місто", – пояснюють експерти Світового банку.

Щоб очистити повітря, пропонують модернізувати перевантажувальне обладнання, а в майбутньому і зовсім зосередити "брудні вантажі" в Південному і Чорноморському портах. Крім того, заради екології радять оновити транспортну розв'язку всередині порту і замінити дизельні двигуни електричними.

Експерти Світового банку – організації, яка надає допомогу країнам, що розвиваються – проаналізували транспортну інфраструктуру Південної Пальміри. Днями дослідники представили проміжний звіт про стан громадського транспорту в місті. "Сегодня" з'ясувала, які особливості виділили експерти і як їх дослідження вплине на життя городян.
"В Одесі відносно велика частина громадського транспорту, в порівнянні з іншими засобами пересування, а маршрутна мережа покриває всі райони міста", – підкреслив у своїй презентації за проектом "Стійка мобільність для Одеси" представник Світового банку Девід Бреніг-Джонс. Експерт назвав доступними ціни на проїзд і схвалив інвестиції в оновлення рухомого складу. А ось головні больові точки – ненадійність сервісу, перевантажений і незручний транспорт, невідповідність маршрутної мережі потребам городян.
"Фактично в місті існують дві окремі транспортні мережі: приватна і комунальна, які дублюють один одного. Це призводить до збільшення пробігу транспорту, а значить – більшій кількості шкідливих викидів і до зменшення ефективності пересування", – резюмує Девід Бреніг-Джонс, вважаючи, що приватні автобусні перевізники, дублюючи схеми руху трамваїв і тролейбусів, виживають їх з ринку. Таким чином, комунального транспорту стає менше, і людям доводиться довго чекати на зупинках.