Аэропорт откроет рекреационный потенциал, считают эксперты. Фото: AFP
Одеська міськрада готується повернути місту майновий комплекс ТОВ "Міжнародний аеропорт "Одеса". За словами депутата Олександра Остапенко, перші кроки на шляху до повернення аеропорту зробила контрольна комісія з перевірки виконання зобов'язань інвесторами.
"Інвестори обіцяли відбудувати термінал і знайти кошти на реконструкцію злітно -посадкової смуги. У 2011 році це було близько 180 мільйонів гривень. А місто, входячи в ноовообразованное товариство з обмеженою відповідальністю активами комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Одеса", жертвувало щорічно близько 40 мільйонів. Але за два роки інвестор не виконав жодну зі своїх зобов'язань, отримав пільги на землю і приватизував прибуток підприємства", - пояснив Остапенко.
Втім, на думку ряду експертів, мерія при передачі активів аеропорту в ТОВ отримала блокуючий пакет акцій – 25%, і зараз має не просто наміри, а й хороші шанси повернути підприємство, щоб прибуток від нього надходив у міську казну.
"Об'єднання КП з приватною фірмою не принесло результату. Зараз наше завдання – забрати основні засоби: споруди, будівлі, техніку. Тобто те, що ми віддали, що є сектором економіки і те, на чому можна заробляти ", - пояснив "Сегодня" заступник голови контрольної комісії Адександр Шеремет.
За його словами, на 20-вересня комісія оприлюднить перші результати перевірки і озвучить пропозиції по поверненню аеропорту.
"У нас є складнощі з отриманням інформації від інвесторів, вони називають її закритою, комерційною. А також заявляють, що кошти ззовні не вдається залучити через складну політичну та економічну ситуацію ", - каже Шеремет.
Юрист Денис Кешкентій відзначає, що об'єктивно перевірити таку заяву можна тільки в суді: "Суд визначить, чи дійсно у однієї із сторін договору немає грошей або їх затиснули".
Між тим в аеропорту кажуть, що зараз здійснюється масштабний проект реконструкції, який складається з будівництва нового термінального комплексу та злітно -посадкової смуги. "Закінчення будівництва заплановане на 2 квартал 2015 року. Зараз роботи в аеропорту виконані більш ніж на 50%. Будівництво нового терміналу здійснюється в плановому режимі ", - повідомляють в прес -службі аеропорту.
З приводу залучення інвестицій тут кажуть, що ТОВ "МАО" не брало на себе зобов'язання з реконструкції злітної смуги.
"Це прописано в договорі з Одеською міськрадою. Приватний інвестор, ТОВ "Одеса Аеропорт Девелопмент", брав зобов'язання сприяти в пошуку джерел фінансування. На сьогоднішній день розглядається два варіанти залучення коштів на фінансування злітно -посадкової смуги не за рахунок бюджету, рішення по одному з яких буде прийнято після стабілізації суспільно -політичної ситуації в країні ", - підкреслюють представники інвестора.
Місту потрібен аеропорт – експерт
На думку політолога Геннадія Чижова, повернення аеропорту у власність міста зараз необхідно як самому підприємству, так і місту, його жителям і гостям: "До початку туристичного сезону аеропорт повинен почати приносити прибуток Одесі. Прийдешню важку зиму йому теж краще перечекати за підтримки міського бюджету".
На думку Чижова, повернення аеропорту відкриє рекреаційний потенціал Одеси. Разом з тим джерело в ТОВ "Міжнародний аеропорт "Одеса" зізнається, що зараз фірма контролює тільки реєстрацію, пасажиро-і вантажопотік, тому проблем з рейсами через повернення підприємства місту не виникне.
"Складнощі можуть бути тільки з технікою і обладнанням аеровокзалу, купленими за кошти ТОВ. Це приватна власність фірми, і її доведеться брати в оренду. Літаки від цього літати не перестануть ", - пояснив співрозмовник.
Нагадаємо ,біля одеського Будинку профспілок знайшли схованку з " коктейлями Молотова ".