Одесит створює дивовижні фотокартини зі змістом

12 липня 2015, 06:45
Масляний друк надає фотографіям внутрішнє світіння, мальовничість і новий сенс

       

Реклама

Одеський фотограф Ігор Поляков створює шедеври в незвичайній техніці олійного друку . У всьому світі цим методом володіє близько 60 осіб, і одесит – один з них. Ми познайомилися з майстром ближче і дізналися про секрети техніки.

За словами 60-річного фотохудожника , 30 років тому він залишив інженерна справа і присвятив себе зображенню навколишнього світу – вивчав історію мистецтва, часто проводив вихідні в Ермітажі. "Коли в мене народився син , я почав знімати його і не зміг зупинитися. Перші досліди вдалися, а далі було два роки пошуків та експериментів ", – згадує початок свого фотошляху Ігор Поляков. І зізнається: він – фотограф старої школи .

"Зараз творча зв'язок поколінь загублена через кризу початку дев'яностих років. Багато фотографів навіть не бачили, як з'являється зображення в проявнику . А просто знімати на цифрову камеру недостатньо для того, щоб бути фотографом в повному розумінні цього слова", – каже наш співрозмовник.

Реклама

Ігор Поляков упевнений: мистецтво не повинно бути безглуздим , воно повинно служити людині , робити його краще і приносити користь . " На жаль, зараз людям ніколи думати про духовне, багато хто займається пошуками хліба насущного, а деякі й зовсім думають про те , як купити четверту квартиру і другу яхту ... Молоді люди йдуть у віртуальну реальність і стають завзятими геймерами , які бояться або просто не бажають виходити в реальний світ – вони навіть війну сприймають як абстракцію . Моє завдання – допомогти цим людям побачити, що в оточуючому світі безліч дивовижних , захоплюючих і прекрасних речей " , – пояснює фотограф.

Цікаво, що техніку олійного друку застосовували перші фотографи на зорі появи цього виду мистецтва . А Ігор Поляков строго слід класичними правилами і разом з тим використовує сучасні технічні засоби . За словами майстра , такий метод фотографії дозволяє втручатися в процес створення зображення і впливати на його формування. "Завдяки масляному друку я можу висловити те, чого не видно на звичайному знімку. Цей метод дозволяє змінити фактуру, прибрати зайві деталі – це робить зображення метафоричним , надає йому внутрішнє світіння , тобто вводить у фотографію мальовничість ", – зазначає фотохудожник .

Відкриваючи завісу фототайни , Ігор розповів, що для створення картин , поливає акварельний аркуш желатиновою емульсією , додає спеціальний реактив і накладає на нього негатив, після чого підносить зображення до ультрафіолетових променів – на сонці або під лампу. Після знімок необхідно промити у воді. " Після промивання нанесений на папір желатин набуває слабко вираженого рельєфу, на який наноситься шар літографічної або масляної фарби , причому тіні можуть прийняти більше фарби , ніж світлі ділянки зображення . Останній етап – формування зображення за допомогою пензля і валика : по його завершенні з'являється робота , яку вже неможливо повторити ", – зізнається майстер .

Реклама

Нещодавно свої улюблені роботи фотограф перевів у формат масляного друку і показав їх одеситам і гостям міста на персональній виставці " Інший Я ", яка триватиме в Одеському історико-краєзнавчому музеї до 14 липня. За словами майстра , йому дуже пощастило з учителем – книжковим графіком Сергієм Чехом . " Від нього я почув самий утішний комплімент на свою адресу. Він сказав, що мої фотографії впізнавані, а найбільше щастя для художника – знайти свій почерк" , – зізнається наш співрозмовник.

МІСТО І ПОРТРЕТИ

В об'єктив Ігоря Полякова часто потрапляє стара частина міста , потихеньку вислизає від нас. "Одеса – бездонний колодязь . Руїни завжди були яскравими . Місто повинно розвиватися, але я хочу візуально зберегти ту Одесу, яку ми пам'ятаємо . Дуже люблю знімати те, що залишилося від старого міста : Молдаванку і центр , де немає двох однакових будинків ", —каже фотограф і тут же зізнається, що все- таки більше любить робити портрети і працювати в стилі ню : показувати красу оголеного тіла. "Для мене найголовніше – показати справжнє обличчя моделі, знайти в ній кращі риси ", – зізнається Поляков.