Одеситка малює їстівні картини шоколадом

16 квітня 2014, 19:56
Заради картин довелося вивчати кондитерські книги і блоги

<p>Фото: М. Рубан</p>

Реклама

Дивлячись на картини одеської художниці Ольги Теслі, і не подумаєш, що затишний дворик з білизною на мотузках і величний Оперний театр намальовані... гарячим шоколадом. З першого погляду здається, що перед очима звичайний ефект сепії. З його допомогою художники і фотографи "старять" зображення. Однак тут кожна картина їстівна. "Зараз мистецтво створюють з найрізноманітніших матеріалів – сміття, цвяхів, чого завгодно. Ось я і вирішила три роки тому, чому б не використати щось смачненьке", – розповідає Оля. Дівчина кілька ночей просиділа в Мережі в пошуках якихось конкретних інструкцій, однак майже всі поради були досить розмиті, тому техніку Оля опановувала самотужки методом проб і помилок. "Перша картина – невеликий натюрморт, коштував мені не стільки праці, скільки безлічі опіків. Коли пензлик занурювати в казанок з гарячим шоколадом, він обов'язково капне кудись на руку і залишить слід на кілька днів", – згадує Оля.

Заради картин довелося вивчати кондитерські книги і блоги. Ольга визначила, що найкраще використовувати темну глазур 87%, а не звичайний плитковий шоколад. "Така глазур продається у вигляді шоколадних монет у кондитерських магазинах: з чорного та білого шоколаду. Білого шоколаду йде вдвічі більше, адже з нього я роблю основу – тонким шаром виливаю на дерев'яне полотно", – пояснює художниця. Мистецтво, до речі, влітає в копієчку: на одну картину йде близько 150 грн на один лише солодкий матеріал. У майстерні у дівчини, наче в кондитерському цеху, витає аромат какао та ванілі. На електроплитці булькає казанок з водою – дівчина гріє фарбу на паровій бані. "Мені потрібен шоколад при температурі рівно 36 градусів. Якщо буде гарячий – поплавить основу, а якщо холодніший – буде занадто густим", – говорить дівчина і занурює в глазур тоненький градусник. На звичайній художній палітрі дівчина змішує білий шоколад з чорним, щоб отримати потрібний відтінок коричневого. На початку роботи художниця малює легкий ескіз простим олівцем по "полотну" із застиглого білого шоколаду. Найскладніше малювати маленькі деталі, розповідає Ольга, адже щільність шоколаду набагато густіша, ніж масляної фарби або гуаші. "Тому всі мої картини переважно формату А3. Можу годинами стояти потіти над одним вигином руки або очима. На відміну від звичайних картин тут немає права на помилку: нічого не закрасиш, а тільки гірше зробиш. Наприклад, на картині з Бендером я допустила помилку в слові. Так незручно, але довелося залишити, адже виправити не можна", – каже Тесля.

Одного разу дівчина вирішила для експерименту зробити об'ємну картину – прикрасити її розмальованою шоколадною кулею. "І ось я потихеньку ллю на кулю шоколад, залишилося зовсім мало. А тут вона як лусне! Я з ніг до голови, світла кухня і вся побутова техніка були в глазурі. Мама потім бурчала, чому я, як всі художники, фарбою не малюю", – посміхається Оля.

Реклама

Щоб картини довше зберігалися, в приміщенні потрібно підтримувати температуру не більше 22 градусів. Інакше все розтане. За словами самої художниці, такого поки що не траплялось, але, все таки, її полотна регулярно псуються. "Приходиш в гості до знайомих, яким до цього подарувала картину або в музей шоколаду, а на куточку роботи – сліди від зубів. Причому не завжди дитячих. Від цього картину не захистиш", – усміхається Ольга. Художниця зізнається: перший час і сама не могла втриматися від спокуси – пробувала "фарбу". Та так захоплювалася, що доводилося готувати нову. "Мистецтво, звичайно, вимагає жертв, але фігурою жертвувати не хочу", – сміється художниця. Каже, що тепер це в минулому – шоколадна глазур з палітри занадто нудотна, швидко набридла, до того ж після неї мучить спрага.