Одеський авіазавод знову ремонтує літаки для країни-члена НАТО

7 листопада 2018, 05:10
Основні труднощі для чеського виробника полягає в тому, що на літаках стоїть двигун АІ-25ТЛ українського держпідприємства "Івченко-Прогрес"

Фото: Сергія Смолєнцева/"Думская"

Реклама

Сім навчально-бойових літаків L-39ZA військово-повітряних сил Болгарії ремонтує зараз Одеський авіаційний завод.

Як стало відомо, роботи підприємству замовила приватна компанія Jotov & Son, яка виграла оголошений болгарським міністерством оборони тендер на ремонт і подальше обслуговування крилатих машин. Йотові отримають з бюджету РБ 8,61 млн євро. Скільки з них дістанеться одеському заводу, невідомо, – пише "Думская".

У пошуках підрядника болгари вибирали з кількох фірм. Суперником Jotov & Son був безпосередній виробник L-39 – чеське підприємство Aero Vodochody.

Реклама

Спочатку чехи почали вимагати за свої послуги більше 16 мільйонів євро, потім погодилися зробити цю роботу за 10 мільйонів, однак Jotov & Son демпінгнув – заручившись підтримкою одеситів, запропонував 8,61 мільйонів – і виграв.

Основні труднощі для чеського виробника полягають у тому, що на літаках стоїть двигун АІ-25ТЛ українського держпідприємства "Івченко-Прогрес". У Aero Vodochody немає ні ліцензії, ні технології для його ремонту, одесити ж освоїли повний цикл ремонту і модернізації L-39 (включно з ремонтом запорізького двигуна) ще наприкінці 1990-х років, тому змогли запропонувати набагато адекватнішу ціну. Ну і заробітні плати у нас набагато нижчі, на жаль, ніж у Чехії, і це зараз – конкурентна перевага.

Щоправда, програвши тендер, чеський виробник попередив болгарського експлуатанта про повне зняття своєї гарантії на цю техніку, натякаючи, що одеський ремонт може виявитися неякісним.

Реклама

Приватна компанія "Йотов і син" надає свої літаки для навчання льотчикам болгарських ВПС, а також займається їхнім ремонтом і обслуговуванням.

L-39ZA є ударною модифікацією навчально-бойового L-39C. Основна відмінність ZA від С полягає у двоствольній 23-мм гарматі ГШ-2-23, встановленій в носовій частині фюзеляжу під кабіною і закритим обтічником. У зв'язку з цим вся компоновка передньої частини літака зазнала серйозних змін.

Одеський авіазавод вжепонад 20 років ремонтує та модернізує літаки для Повітряних сил України. Все L-39М1 і L-39М ВСУ модернізовані заводчанами з базової модифікації L-39С. Завод є найстарішим українським авіапідприємством, створеним 1911 року.

Раніше ми писали, що Одеський авіаційний завод продовжує працювати над своїм літаком Y1 "Дельфін", який зовсім нещодавно був запущений у виробництво, але продовжує вдосконалюватися. Майже щодня над мікрорайоном "Шкільний" чути гул авіаційних двигунів: льотчики відчувають в небі нововведення, що вносяться конструкторами.

Також нагадаємо, що Одеський авіаційний завод кілька місяців тому почав серійну збірку літаків власної конструкції. Літак називається Y1 "Дельфін".