Одеський транспорт чекають зміни: в інфраструктуру вкладуть 3,6 мільярди гривень

4 березня 2019, 05:27
Чиновники мають намір закупити десятки трамвайних вагонів та розвантажити центр міста

Найближчими рокаки електротранспорт Одеси очікують масштабні зміни: чиновники підготували комплексну програму розвитку, яка передбачає вкласти в дану сферу 3,6 млрд грн за три роки.

До того ж, виконавчий комітет міської ради підготував проект договору з Європейським інвестиційним банком, а це ще 20 млн євро на розвиток електротранспорту, щоправда, в кредит. Журналісти "Сегодня" з'ясували, що зміниться для пасажирів та міста.

Реклама

Так, виконавчий комітет міськради одноголосно затвердив проект міської цільової програми розвитку електротранспорту на 2019-2021 роки. Чиновники сподіваються, що її втілення створить умови для надання якісних послуг муніципальним перевізником, збільшить ефективність роботи та частку електротранспорту на ринку пасажирських перевезень.

"Значна частина транспортних засобів перевозить громадян центром міста без урахування загальної маршрутної мережі, наявні автобусні маршрути на 70-80% дублюють схеми руху електротранспорту. Приріст автотранспорту веде до погіршення екологічної ситуації та ускладнює організацію якісних пасажирських перевезень", – пояснили автори програми.

З їхніх слів, рівень "автомобілізації" Одеси наближається до рівня європейських міст, які змушені зовсім обмежувати пересування машин у центрі.

Для реалізації програми з бюджету міста планують виділити 2,11 млрд грн. Ще 1,19 млрд сподіваються залучити як кредит і 313,1 млн грн – взяти з "гаманця" КП "Одесміськелектротранс".

Реклама

Більше третини коштів (1,41 млрд грн) направлять на магістральний трамвайний маршрут "Північ – Південь", який спочатку планувався ще й як швидкісний. Згідно з програмою, спеціально для цього маршруту закуплять 21 односекційних і 16 багатосекційних вагонів.

А ось реконструкція трамвайної інфраструктури між Пересипськими мостами і вулицею Паустовського в межах створення даного маршруту відкладається на 2020-2021 роки. Тут чиновники сподіваються укластися в 349,66 млн грн.

Члени виконкому зійшлися на тому, що дану програму можна рекомендувати для розгляду сесією міської ради, однак в попередньому порядку найближчого засідання, опублікованому на час написання матеріалу, такого рішення поки не було.

Реклама

КРЕДИТ

Виконавчий комітет також затвердив умови, на яких КП "Одесміськелектротранс" візьме участь у проекті "Міський громадський транспорт України", який передбачає кредитування від Європейського інвестиційного банку. Чиновники розраховують залучити 20 млн євро безпосередньо на реалізацію проекту "Північ – Південь" не більше ніж під 2,5% річних.

Водночас максимальний термін, на який готові взяти це зобов'язання, складає 22 роки. Умови не передбачають майнового чи будь-якого іншого забезпечення виконання зобов'язань, тобто, міські підприємства не ризикують своїм майном.

За підрахунками чиновників, на електротранспорт припадає близько 25% пасажиропотоку городян. 2018-го електротранспорт перевіз 171 млн пасажирів: 131 млн з них були пасажирами пільгових категорій, 2 млн – учнями та студентами, ще 2,9 млн їздили за постійними квитками, а 34,5 млн оплачували повний тариф. Водночас 24 трамвайні маршрути обслуговують 207 вагонів, а на 12 тролейбусних маршрутів припадає 173 рогатих.

Поступово вирішується й питання впровадження електронного квитка в одеському громадському транспорті. Планується, що на сесії міськради 20 березня народні обранці розглянуть проект рішення про затвердження результатів конкурсу та угоду на укладання інвестиційного договору з компанією, яка буде впроваджувати автоматизовану систему обліку оплати проїзду.

Договір можновладці підпишуть з групою суб'єктів господарювання, яку представляє ТОВ "Одеська міська картка" в особі її директора Олександра Маліна. Компанія виграла конкурсний відбір ще минулого року.

За даними Міністерства юстиції, фірма існує з 2003-го і надає послуги з обробки даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язану з ними діяльністю. Щоб реалізувати проект, у компанії буде 500 днів з того моменту, як договір набере чинності. То ж проїхатися у транспорті за е-квитком поточного року одесити навряд чи зможуть.

Згідно з проектом рішення, місто отримає онлайн-систему, завдяки якій гроші отримуватиме безпосередньо єдиний оператор міського транспорту, минаючи перевізників. Оплачувати проїзд можна буде картою, перерахуванням з рахунку або за допомогою терміналів.

До того ж, за рахунок такої системи з'явиться можливість відстежувати завантаження транспортних засобів, їхнє місцезнаходження і технічний стан, а також дізнаватися й час прибуття транспорту на потрібну зупинку.

Зі слів чиновників, це дозволить оптимізувати маршрутну мережу, переоцінити тарифи і перейти до оплати не за кількість пасажирів, а за оборотний рейс міського транспорту (рух від початкової до кінцевої зупинки маршруту і назад). За документами, загальна вартість реалізації проекту складає 265 млн грн.

Відзначимо, що в багатьох містах України готові знижувати вартість проїзду в маршрутних таксі. Так, у маршрутках Запоріжжя вартість проїзду з 21 січня планували знизити на одну гривню. Про це йшла мова на зустрічі мера міста, представників міської ради та керівників місцевих фірм-перевізників. Під час зустрічі мер Володимир Буряк закликав знизити вартість проїзду на одну гривню у зв'язку з падінням цін на паливо. Водночас, бізнесмени погодилися на зниження ціни з 7 до 6,50 гривень, з огляду на зростання заробітків українців.