Олег Варивода: Терміново потрібно лагодити 97% наших доріг, це не жарт

26 грудня 2017, 06:33
Начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області розповів, чому більшість доріг регіону потребують ремонту, чи є прогрес на трасі Одеса – Рені і на якому автомобілі він їздить по наших магістралях

Олег Варивода. Під його керівництвом служба налагодила діалог з владою і знайшла нових підрядників. Фото: Служба автомобільних доріг

- Назвіть три головних досягнення за час роботи в обласній службі автомобільних доріг?

- Перше – це упорядкування роботи. Раніше служба сама визначала, що і як ремонтувати, і наскільки це відповідало потребам на місцях – велике питання. Ми налагодили діалог з представниками місцевої влади, щоб ті невеликі гроші, які є, направляли на самі кричущі проблеми в районах. Друге – ми дуже швидко впровадили систему електронних закупівель ProZorro. Всі тендери, закупівлі тепер проходять через цю систему, тому ніяких договірних і підкилимних ігор у нас немає. Третє – це в цілому підхід до визначення плану. Ми не живемо одним днем, а думаємо на крок-два вперед. Ми точно знали ще влітку, що будемо робити в 2018 році. Хотілося б додати ще четверте важливе досягнення – залучення нових підрядних організацій.

Реклама

- Скільки тепер їх у вас?

- Специфіка дорожньої галузі така, що компанія, яка хоче проводити ремонтні роботи, як мінімум повинна мати персонал, обладнання та досвід. Якщо фірма ремонтувала комунальні дороги або доріжки в парку, то це недостатній досвід, щоб прийти на серйозний і складний об'єкт, як, наприклад, траса Одеса – Рені. Проте в цьому році до тих п'яти організаціям, які займалися поточним середнім ремонтом доріг, додалася ще одна. Компаній, які займалися капітальним ремонтом, теж стало на одну більше – тепер у нас їх кілька. Плануємо, що в наступному році зайдуть інші організації, щоб конкуренція на ринку цих робіт збільшувалася.

- Яку гарантію підрядники дають на роботу? Чи доводилося залучати до відповідальності недбайливих виконавців?

Реклама

- Є нормативні терміни гарантії: якщо це поточний середній ремонт – 3-5 років, капітальний – 10-12. По трасі Одеса – Рені ми встановили гарантійний термін в 10 років, адже дорогу лагодять з заміною підстави. У нас не було випадків за півтора року, щоб вже відремонтоване дорожнє полотно, наприклад, пішло хвилями. Мабуть, якісно почали працювати.

- Як перевіряєте якість?

- У нас досить жорсткий контроль. У відділі технічного контролю є лабораторія, і досить сучасне обладнання дозволяє перевірити практично все: рівність покриття, товщину, фізичні та хімічні показники. Кожен наступний етап починається з позитивного висновку лабораторії.

Реклама

- Жителі приморських районів, того ж села Визирка у порту "Південний", нарікають, що дороги не живуть більше року. Чому?

- Якщо говорити про Визирку, то там виконували поточний дрібний ремонт. Термін гарантії на ці роботи – один рік. Питання у вазі тих вантажівок, які їздять в найближчий контейнерний термінал або на інші перевалочні пункти.

- Як боретеся з перевантаженням?

- Завдання служби – забезпечити проведення вагового контролю. Таке завдання ми виконали краще за всіх в Україні в цьому році. Ми запустили два стаціонарних і використовуємо ще три мобільних вагових комплекси. З початку 2017 року області перевірили понад 235 тисяч вантажівок – це в 2,3 рази більше, ніж в 2016-му. Виявили 3074 порушення – вдвічі більше, ніж за весь минулий рік. Розмір накладених санкцій склав 574 737 евро (близько 19 млн грн. – Авт.). У 2018-му в області будуть працювати щонайменше 14 вагових комплексів.

- Коли ж завершиться ремонт траси Одеса – Рені, розпочатий ще в 2015-му?

- Залишається всього 94 км (з 289 км. – Авт.) – це план на наступний рік. Це ділянки між мостом в районі села Паланка і селом Монаші, між Рені та Ізмаїлом, а також між 113-им і 117-им кілометрами.

- А дорогу Спаське – Вилкове протяжністю в 45 км – відгалуження від Одеса – Рені, відремонтували менше ніж за три місяці. В чому секрет?

- Секрету ніякого немає. До початку будівельного сезону у нас вже був завершений тендер, проектна документація і підрядник. Як тільки визначили джерело фінансування, підрядники тут же приступили до роботи. Погода сприяла, і вони показали, що здатні виконувати такі складні завдання. Мало хто вірив, що ми до травня це зробимо, але ми зробили.

- Який стан справ з дорогою на Кілію, на стан якої місцеві скаржаться більше року?

- Там бригади і в цьому році працювали. На жаль, в 2017-му на дорогу Шевченкове – Кілія виділили всього 10 млн грн з держбюджету, і ще близько 50-60 млн повинні були надійти за рахунок митного експерименту. Але гроші від митниці ми так і не отримали: в липні Верховна Рада, змінивши закон про держбюджет, підвищила показники планових надходжень від митниці, відповідно надходження на дороги зменшилися. Ми затвердили митний список в червні на 3,2 млрд грн, а до кінця цього року будемо мати 2,4 млрд грн, тобто приблизно 800 млн грн недоотримали. А в цьому кошторисі і траси Шевченкове – Кілія, і Кучурган – Біляївка – Овідіополь, і Біляївка – Теплодар – Овідіополь, і Одеса – Доброслав – Вознесенськ – Новий Буг – досить велика кількість доріг, які давно потребують ремонту. Ми були готові провести ці роботи, але завадила відсутність фінансування.

- Яка з доріг області знаходиться в найбільш жалюгідному стані і потребує термінового ремонту?

- Терміново потрібно лагодити 97% наших доріг. Це не жарт, і вони вимагають не косметичного ремонту.

- Чому склалася така ситуація?

- Дорожня мережа Одеської області була закладена в кінці 1940-х – початку 1950-х. Більшість доріг побудовані за старими нормативами, які не розраховані на таку інтенсивність руху і такі вагові навантаження. У 1960-х по ним бігали ЗІЛи та ГАЗи, і тільки в кінці 1970-х вони побачили КАМАЗ як найважчий автомобіль. Те, що закладалося в середині ХХ століття, абсолютно не розраховане на експлуатацію в ХХІ. Мережа потрібно відновити як мінімум під ті технічні умови, які є зараз.

- А на чому їздить людина, яка краще за всіх знає про стан доріг в області?

- У мене є службовий автомобіль моделі Toyota Camry, який постійно ламається, тому що їздить по цих дорогах. І є особистий автомобіль дружини Honda CR-Z 2013 року випуску, досить низенький, на якому вона недавно в перший раз проїхала по трасі Одеса – Рені.

АДВОКАТ І ГЛАВА АДМІНІСТРАЦІЇ

Ім'я: Олег Варивода
Народився: 20.07.1977 (Жмеринка, Вінницька обл.)
Кар'єра: начальник облслужби автодоріг

Олег Варивода керує Службою автомобільних доріг в Одеській області вже півтора року. Він став біля керма в липні 2016- го, коли ремонт траси Одеса-Рені був одним з найгучніших проектів: екс-губернатор Михайло Саакашвілі обіцяв ремонт в найкоротші терміни, але втілити амбітний план заважали проблеми з фінансуванням. За ці півтора року в регіоні не тільки відремонтували більшу частину скандальної траси, а й полагодили дорогу Спаське-Вилкове, привели в порядок частина магістралі на Кілію, а тепер закінчують ремонт дороги Балта-Кодима. Раніше Варивода серед іншого керував Миколаївською РДА та "адвокатським бюро".